Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Kubica Jan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Germanisch-heidnische Dichtung, Karolingische Rennaissance, Epik der Stauferzeit, Heldenepik, Minnesang, Spätmittelalter, Schwank, Lachkultur, Humanismus und Reformation, Ackermann aus Böhmen, Reformation in Deutschland (Böhmen), Meistergesang, Reformationsdrama, Volksbücher, Literatur des Barock
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Erwerb grundlegender Kenntnisse, ECTS
v intencích daného semináře
|
Předpoklady
|
Seminář tematicky vymezuje jednotlivá tvůrčí období na pozadí historických, politických a kulturních vývojových tendencí a snaží se tak pojmout vznikající literární díla jako jejich reflexi. Zohledňováno je také povědomí vzájemného ovlivňování české a německé kultury v rámci dějinně podmíněného soužití těchto dvou etnik.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
80% aktivní účast
|
Doporučená literatura
|
-
(1990). Deutsche Literatur in Schlaglichtern.. Mannheim.
-
(1992). Deutsche Literaturgeschichte.. Stuttgart: J.B. Metzler.
-
(1989). Lexikon deutschprachiger Schriftsteller. Von den Anfängen bis zum Ausgang des 19. Jahrhunderts.. Leipzig: Bibliographisches Institut.
-
Baumann, B.- Oberle, B. (1996). Deutsche Literatur in Epochen.. Ismaning: Max Hueber.
-
Coufalová, G.; Kubica, J. (2008). Distanční opora: Dějiny německé literatury I. Od nejstaršího období po baroko.. Olomouc.
-
Sorensen, A. B. (1997). Geschichte der deutschen Literatur. Vom Mittelalter bis zur Romantik.. München: C.H.Beck.
|