Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Hrdinová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Probíraná témata: - Význam slov - Popis významu ve slovnících - Pragmatická model významu - Semém - Polysemie - Metafora - Metonymie - Homonymie
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Důraz je kladen na slovní zásobu němčiny, její vývoj a další rozvoj. Témata zahrnují problematiku slova, významu slov (denotace, konotace, onomatopoia) a sémanticko-lexikální vztahy.
Schopnost vysvětlit základní lexikologické pojmy: sémém, význam slov (denotace, konotace, onomatopoia a sémanticko-lexikální vztahy
|
Předpoklady
|
Student musí být schopen hovořit a reagovat ve výuce v německém jazyce.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozbor jazykového projevu studenta
80% aktivní účast ve výuce, splnění testu
|
Doporučená literatura
|
-
Römer, Ch./Matzke, B. (2005). Lexikologie des Deutschen.. Tübingen: Gunter Narr Verlag.
-
Schippan, T. (1992). Lexikologie der deutschen Gegenwartssprache.. Tübingen: Max Niemeyer Verlag.
-
Vomáčková, O. (2007). Deutsche Lexikologie. Grundkurs. Olomouc.
|