Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Práce s obrazovým materiálem ve výuce cizího jazyka. Rozvoj slovní zásoby s ohledem na věkové kategorie žáků. Jazykové hry a jejich role pro počáteční výuku cizího jazyka. Strategie a styly učení. Práce se žáky se specifickými poruchami učení v rámci cizojazyčné výuky. Využití moderních informačních a komunikačních technologií v cizojazyčné výuce na 1. stupni ZŠ. Prezenční/online výuka.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - vytvářet za pomoci obrazového materiálu vhodné aktivity pro rozvoj jazykových dovedností, - získat povědomí o možnostech rozvoje slovní zásoby ve výuce cizího jazyka, - analyzovat typy učebních materiálů pro počáteční výuku cizího jazyka, - vytvářet vhodné materiály pro počáteční výuku cizího jazyka podle předem zadaných kritérií, - osvojit si nové metody a postupy vhodné pro ranou výuku cizího jazyka, - zpracovat projekt s prvky interdisciplinarity, - získat povědomí o výuce cizího jazyka pro žáky se specifickými poruchami učení, - umět doložit a prezentovat své dovednosti prezentací zpracovaných cvičení pro výuku žáků se specifickými poruchami učení, - umět sestavit vyučovací jednotku pro počáteční výuku cizího jazyka.
Student se orientuje v základní terminologii z oblasti didaktiky a metodiky cizího jazyka. Student je schopen na základě osvojených poznatků aktivně komunikovat, diskutovat a argumentovat k tématickým okruhům vymezeným seminářem.
|
Předpoklady
|
Aktivní znalost německého jazyka, schopnost komunikace a kreativního myšlení. Aktivní přístup studentů k výuce. Plnění průběžně zadávaných úkolů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor portfolia studenta
Aktivní spolupráce v prezenční výuce. Průběžné plnění zadaných úkolů. Vypracování seminární práce na předem stanovené téma.
|
Doporučená literatura
|
-
DÖMISCHOVÁ, Ivona. Didaktik I. Soubor pro LMS. (studijní opora). Olomouc: Univerzita Palackého. 2013.
-
JANÍKOVÁ, Věra. Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. Brno: Masarykova univerzita Brno. 2000.
-
JUNG, Lothar. 99 Stichwörter zum Unterricht. Deutsch als Fremdsprache. Ismaning: Max Hueber Verlag. 2001.
-
SCHERLING, Theo; Schuckall, Hans. Mit Bildern lernen. Handbuch für den Fremdsprachenunterricht. Berlin: Langenscheidt. 1992.
|