Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Metody cizojazyčného vyučování. Organizační formy. Jazykové prostředky. Slovní zásoba a práce s ní. Gramatika a její zprostředkování. Nácvik výslovnosti. Grafický systém jazyka. Jazykové dovednosti. Čtení s porozuměním. Poslech s porozuměním. Mluvený projev. Písemný projev.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 2 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: osvojit si terminologii oboru, porozumět historickému vývoji výuky cizích jazyků, uvědomit si podstatu jazykových dovedností, pojmenovat různé typy jazykových cvičení, rozlišovat indukční a dedukční postup zprostředkování gramatiky, rozvíjet řečové dovednosti za pomoci doplňkových didaktických materiálů, uvědomit si kategorie slovní zásoby.
Student se orientuje v základní terminologii z oblasti didaktiky a metodiky cizího jazyka. Student je schopen na základě osvojených poznatků aktivně komunikovat, diskutovat a argumentovat k tématickým okruhům vymezeným seminářem.
|
Předpoklady
|
Aktivní znalost německého jazyka, schopnost komunikace a kreativního myšlení. Aktivní přístup studentů k výuce. Plnění průběžně zadávaných úkolů. Schopnost analýzy a interpretace.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test
Aktivní účast na přednáškách, zpracování a participace na dílčích úkolech. Průběžné plnění zadaných úkolů a participace na výuce. Vytvoření a odprezentování zadaného tématu/seminární práce před skupinou.
|
Doporučená literatura
|
-
BAUSCH/CHRIST/KRUMM. Handbuch Fremdsprachenunterricht.
-
DÖMISCHOVÁ, Ivona. (2013). Didaktik I. Soubor pro LMS. (studijní opora). PdF UP v Olomouci.
-
Janíková, Věra. (2000). Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. . Masarykova univerzita Brno.
|