Předmět: Didaktika němčiny E

« Zpět
Název předmětu Didaktika němčiny E
Kód předmětu KNJ/UNEQ
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Němčina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hofmann Špačková Silvie, Mgr.
  • Hrdinová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Pravidla německé gramatiky Přehled dostupných učebnic Přehled typologie gramatických cvičení Didaktické metody výuky gramatiky Didaktika gramatiky v jednotlivých jazykových dovednostech Zpracování učební jednotky

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace
  • Domácí příprava na výuku - 2 hodiny za semestr
Výstupy z učení
Pravidla německé gramatiky Přehled dostupných učebnic Přehled typologie gramatických cvičení Didaktické metody výuky gramatiky Didaktika gramatiky v jednotlivých jazykových dovednostech Zpracování učební jednotky
Student bude schopen vysvětlit základních pojmy didaktiky německé gramatiky a dokáže didakticky zpracovat učební jednotky všech úrovní obtížnosti. Student zná pravidla německé gramatiky a dokáže vysvětlit jednotlivé gramatické jevy a zůdvodnit jejich použití.
Předpoklady
Předmět je vyučován v německém jazyce, student proto musí být schopen v tomto jazyku komunikovat.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test, Systematické pozorování studenta

Aktivní účast ve výuce. Vypracování průběžně zadávaných úkolů. Test (hranice pro úspěšné absolvování: 70%). 80% přítomnost ve výuce.
Doporučená literatura
  • Dubová, J. (2010). Didaktik der deutschen Sprache: Grammatik. Olomouc.
  • Funk, H., Koenig, M. (1997). Grammatik lehren und lernen.. München: Langenscheidt.
  • Gerngroß, G., Krenn, W., Puchta, H. (1999). Grammatik kreativ.. M¨nchen: Langenscheidt.
  • Podepřelová, A., Zbranková, M. (2004). Fit in der deutschen Grammatik.. Plzeň: Fraus.
  • Rösler, D. (1994). Deutsch als Fremdsprache.. Stuttgart: Metzler Verlag.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní