Vyučující
|
-
Hofmann Špačková Silvie, Mgr.
-
Hrdinová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pravidla německé gramatiky Přehled dostupných učebnic Přehled typologie gramatických cvičení Didaktické metody výuky gramatiky Didaktika gramatiky v jednotlivých jazykových dovednostech Zpracování učební jednotky
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace
- Domácí příprava na výuku
- 2 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Pravidla německé gramatiky Přehled dostupných učebnic Přehled typologie gramatických cvičení Didaktické metody výuky gramatiky Didaktika gramatiky v jednotlivých jazykových dovednostech Zpracování učební jednotky
Student bude schopen vysvětlit základních pojmy didaktiky německé gramatiky a dokáže didakticky zpracovat učební jednotky všech úrovní obtížnosti. Student zná pravidla německé gramatiky a dokáže vysvětlit jednotlivé gramatické jevy a zůdvodnit jejich použití.
|
Předpoklady
|
Předmět je vyučován v německém jazyce, student proto musí být schopen v tomto jazyku komunikovat.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test, Systematické pozorování studenta
Aktivní účast ve výuce. Vypracování průběžně zadávaných úkolů. Test (hranice pro úspěšné absolvování: 70%). 80% přítomnost ve výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
Dubová, J. (2010). Didaktik der deutschen Sprache: Grammatik. Olomouc.
-
Funk, H., Koenig, M. (1997). Grammatik lehren und lernen.. München: Langenscheidt.
-
Gerngroß, G., Krenn, W., Puchta, H. (1999). Grammatik kreativ.. M¨nchen: Langenscheidt.
-
Podepřelová, A., Zbranková, M. (2004). Fit in der deutschen Grammatik.. Plzeň: Fraus.
-
Rösler, D. (1994). Deutsch als Fremdsprache.. Stuttgart: Metzler Verlag.
|