Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Kubica Jan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seminář mapuje na základě vybraných děl německých autorů (Goethe, Schiller, Kleist, Chamisso, Eichendorff, Novalis a Bettina von Arnim) toto mimořádně úspěšné období německy psané literatury v kontextu literatury světové, a proto jsou vedle Goethova románu "Die Leiden des jungen Werthers" a Kleistovy novely "Michael Kohlhaas" zařazena i díla moderních autorů (Plenzdorf: Die neuen Leiden des jungen W., Doctorow: Ragtime).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Seminář mapuje na základě vybraných děl německých autorů (Goethe, Schiller, Kleist, Chamisso, Eichendorff, Novalis a Bettina von Arnim) toto mimořádně úspěšné období německy psané literatury v kontextu literatury světové, a proto jsou vedle Goethova románu Die Leiden des jungen Werthers a Kleistovy novely Michael Kohlhaas zařazena i díla moderních autorů (Plenzdorf: Die neuen Leiden des jungen W., Doctorow: Ragtime).
v intencích daného semináře
|
Předpoklady
|
Vymezení jednotlivých tvůrčích období na pozadí historických, politických a kulturních vývojových tendencí, literární díla jako jejich reflexe. Vzájemné ovlivňování české a německé kultury v rámci dějinně podmíněného soužití těchto dvou etnik. Hermeneutická metoda interpretace literárního díla, jež zahrnuje i metodická poučení.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
80% aktivní účast
|
Doporučená literatura
|
-
Kroupa, Pavel. (1993). Die deutsche Literatur des 18. und 19. Jhds.. Brno.
-
Sorensen, A. B. (1997). Geschichte der deutschen Literatur Band I Vom Mittelalter bis zur Romantik. München.
|