Předmět: Didaktika němčiny B

« Zpět
Název předmětu Didaktika němčiny B
Kód předmětu KNJ/PDIDB
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Němčina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Jazyk a jazyková komunikace. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Evropské jazykové portfolio. Písně ve výuce cizího jazyka. Jazykové hry. Média ve výuce německého jazyka. Hodnocení, klasifikace a zásady testování v NJ na 1. stupni ZŠ.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
Výstupy z učení
Rozvoj jazykových dovedností. Práce se slovní zásobou. Vztah jazykových prostředků a řečových dovedností. Průběžná práce s učebnicovými soubory pro 1. stupeň ZŠ, Evropským jazykovým portfoliem, slovníky. Principy tvorby vlastních výukových materiálů.
Student se orientuje v základní terminologii z oblasti didaktiky a metodiky cizího jazyka.
Předpoklady
Aktivní znalost německého jazyka, schopnost komunikace a kreativního myšlení.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Aktivní účast na seminářích, participace na dílčích úkolech.
Doporučená literatura
  • Henrich, J. Didaktika cizích jazyků .
  • Choděra, R. Didaktika cizích jazyků na přelomu století.
  • Janíková Věra. (2000). Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. Brno : MU.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní