Předmět: Praktická cvičení 1

« Zpět
Název předmětu Praktická cvičení 1
Kód předmětu KNJ/PC1Q
Organizační forma výuky Cvičení + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Němčina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Sittová Barbora, Mgr.
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Kolek Vít, Mgr. Ph.D.
  • Bačíková Barbora, Mgr.
  • Nevařil Josef, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Studijní náplní jsou tematické okruhy vycházející ze základní studijní literatury - lekce učebnice Em neu 2008 - Brückenkurs. Témata lekcí: L1: Arbeit und Freizeit, L2: Familie, L3: Feste und Bräuche, L4: Schule.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Příprava na zápočet - 14 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 22 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 14 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 24 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem cizojazyčného vyučování je rozvoj, osvojování a prohlubování dovedností ve sféře mluvení, psaní, porozumění slyšenému a čtenému textu. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni vyjádřit svůj názor k situacím, které navozují tématické okruhy základní literatury, rozvíjet řečové dovedností: poslech a čtení s porozuměním, mluvený a psaný projev, ovládat konkrétní gramatické struktury v komunikativních situacích a mluvních činnostech, zpracovat a prezentovat téma z cizojazyčné literatury, porozumět a bez přípravy se zapojit do rozhovorů týkajících se světa práce, rodiny, svátků a školství, používat správné označení německých vzdělávacích institucí (rozdíly Německo, Rakousko).
Na konci kurzu bude student schopen prokázat dosažení jazykové úrovně B1 podle Společného evropského referenčního rámce a Evropského jazykového portfolia. Student je schopen na základě osvojených poznatků aktivně komunikovat, diskutovat a argumentovat k tematickým okruhům vymezeným seminářem.
Předpoklady
Aktivní znalost německého jazyka na středoškolské úrovni.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta

80 % aktivní účast ve výuce. Průběžné plnění zadaných úkolů a participace na výuce. Vytvoření a odprezentování zadaného tématu před skupinou.
Doporučená literatura
  • Německy psané noviny a časopisy, internet..
  • Berglová, E.- Formánková, E.- Mašek, M. (2002). Moderní gramatika němčiny. Plzeň: Fraus.
  • BILLINA, Anneli, BRILL, Lilli Marlen a TECHMER, Marion. (2014). Němčina: slovíčka a gramatika pro mírně pokročilé: cvičebnice: [pro A2].. Praha: Grada.
  • Hering, A.- Matussek, M.- Perlmann-Balme, M. (2002). em Übungsgrammatik. Ismaning: Max Hueber Verlag.
  • HÖPPNEROVÁ, Věra a JAUCOVÁ, Lenka. (2010). Moderní učebnice němčiny. Praha: NS Svoboda.
  • Perlmann, M., Schwalb, S. (2000). EM - das Lehrwerk im Baukastensystem.. Max Hueber Verlag.
  • PERLMANN-BALME, Michaela, SCHWALB, Susanne a WEERS, Dörte. (2008). Em neu 2008: Brückenkurs: Deutsch als Fremdsprache - Niveaustufe B1+.. Ismaning: Hueber.
  • Perlmann-Balme,M. (2008). em neu 2008: Brückenkurs, Arbeitsbuch. Ismaning: Max Hueber Verlag.
  • Perlmann-Balme,M. (2008). em neu 2008: Brückenkurs, Kursbuch. Ismaning: Max Hueber Verlag.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní