Vyučující
|
-
Sittová Barbora, Mgr.
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Kolek Vít, Mgr. Ph.D.
-
Bačíková Barbora, Mgr.
-
Nevařil Josef, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studijní náplní jsou tematické okruhy vycházející ze základní studijní literatury - lekce učebnice Em neu 2008 - Brückenkurs. Témata lekcí: L1: Arbeit und Freizeit, L2: Familie, L3: Feste und Bräuche, L4: Schule.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem cizojazyčného vyučování je rozvoj, osvojování a prohlubování dovedností ve sféře mluvení, psaní, porozumění slyšenému a čtenému textu. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni vyjádřit svůj názor k situacím, které navozují tématické okruhy základní literatury, rozvíjet řečové dovedností: poslech a čtení s porozuměním, mluvený a psaný projev, ovládat konkrétní gramatické struktury v komunikativních situacích a mluvních činnostech, zpracovat a prezentovat téma z cizojazyčné literatury, porozumět a bez přípravy se zapojit do rozhovorů týkajících se světa práce, rodiny, svátků a školství, používat správné označení německých vzdělávacích institucí (rozdíly Německo, Rakousko).
Na konci kurzu bude student schopen prokázat dosažení jazykové úrovně B1 podle Společného evropského referenčního rámce a Evropského jazykového portfolia. Student je schopen na základě osvojených poznatků aktivně komunikovat, diskutovat a argumentovat k tematickým okruhům vymezeným seminářem.
|
Předpoklady
|
Aktivní znalost německého jazyka na středoškolské úrovni.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
80 % aktivní účast ve výuce. Průběžné plnění zadaných úkolů a participace na výuce. Vytvoření a odprezentování zadaného tématu před skupinou.
|
Doporučená literatura
|
-
Německy psané noviny a časopisy, internet..
-
Berglová, E.- Formánková, E.- Mašek, M. (2002). Moderní gramatika němčiny. Plzeň: Fraus.
-
BILLINA, Anneli, BRILL, Lilli Marlen a TECHMER, Marion. (2014). Němčina: slovíčka a gramatika pro mírně pokročilé: cvičebnice: [pro A2].. Praha: Grada.
-
Hering, A.- Matussek, M.- Perlmann-Balme, M. (2002). em Übungsgrammatik. Ismaning: Max Hueber Verlag.
-
HÖPPNEROVÁ, Věra a JAUCOVÁ, Lenka. (2010). Moderní učebnice němčiny. Praha: NS Svoboda.
-
Perlmann, M., Schwalb, S. (2000). EM - das Lehrwerk im Baukastensystem.. Max Hueber Verlag.
-
PERLMANN-BALME, Michaela, SCHWALB, Susanne a WEERS, Dörte. (2008). Em neu 2008: Brückenkurs: Deutsch als Fremdsprache - Niveaustufe B1+.. Ismaning: Hueber.
-
Perlmann-Balme,M. (2008). em neu 2008: Brückenkurs, Arbeitsbuch. Ismaning: Max Hueber Verlag.
-
Perlmann-Balme,M. (2008). em neu 2008: Brückenkurs, Kursbuch. Ismaning: Max Hueber Verlag.
|