Vyučující
|
-
Šimůnek Vojtěch, Mgr.
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Hrdinová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Klasifikace didaktických prostředků. Výpočetní technika jako didaktický prostředek. Didaktická technika. Výpočetní technika. Interaktivní tabule. Počítač. Dataprojektor. Výukový software. Internet.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování disciplíny by studenti měli být schopni: - Definovat a vysvětlit základní pojmy týkající se výpočetní techniky v kontextu didaktiky cizích jazyků - Analyzovat počítačem podporovanou výuku a osvojit si její základní postupy - Vytvářet vlastní jednodušší praktické výstupy při zapojení počítače do výuky
|
Předpoklady
|
Základní uživatelská dovednost práce s počítačem. Základní orientace v možnostech výuky podporované počítačem a dalšími médii.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
100 % účast ve výuce: aktivní účast v hodině, plnění dílčích úkolů. Splnění zápočtového úkolu. požadavky pro ISP: - 20% účast na tutoriálech - průběžné plnění úkolů dle požadavků vyučujícího - splnění zápočtového úkolu
|
Doporučená literatura
|
-
CRYSTAL, David. (2010). Language and the Internet. Cambridge.
-
Dostál, Jiří. (2007). Počítač ve vzdělávání. Olomouc.
-
Klement, Milan. (2011). Přístupy k hodnocení elektronických studijních opor určených pro realizaci e-learningu. Olomouc.
-
ZAJÍCOVÁ, Pavla. (2002). Didaktik der Fremdsprache Deutsch. Ostrava.
|