Vyučující
|
-
Šimůnek Vojtěch, Mgr.
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Hrdinová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: Elektronická média v moderních jazykových učebnicích. Soulad učebnic a aktuálních kurikulárních dokumentů. Faktory, které ovlivňují výběr učebnic na školách. Role učitele při výběru učebnic. Metody výuky cizího jazyka ve vztahu k práci s učebnicemi. Noviny a časopisy jako zdroje textů. Texty v současných učebnicích německého jazyka. Příprava vlastních výukových materiálů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: rozumět obsahu a smyslu využití médií v moderních jazykových učebnicích, objasnit roli učitele při výběru učebnice cizího jazyka, uvědomit si význam a výhody využití jednotlivých učebnic německého jazyka, navrhnout způsoby zkvalitnění obsahu učebnic, vytvářet různé typy jazykových cvičení k odpovídajícím druhům textů
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Prezenční forma výuky: 80% účast ve výuce, aktivní účast v hodině, plnění dílčích úkolů. Kombinovaná forma výuky: účast na tutoriálech, plnění dílčích úkolů, samostudium - příprava na zápočet. U studentů s ISP 20% účasti na výuce a dále úkoly dle požadavků vyučující.
|
Doporučená literatura
|
-
LAUBIG, M., PETERS, H., WEINBRENNER, P. (1986). Methodenprobleme der Schulbuchanalyse. Bielefeld.
-
MAŇÁK, J., KNECHT, P. (2007). Hodnocení učebnic. Brno.
-
PRŮCHA, J. (1998). Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno.
-
Sýkora, Miloslav. (1996). . Učebnice: její úloha v práci učitele a ve studijní činnosti žáků a studentů. Praha.
|