Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Projektová výuka, základní charakteristiky, pozitiva a negativa. Fáze tvorby projektů. Typy projektů. Projekty přesahující rámec jednoho předmětu, mezipředmětové vztahy v rámci projektů. Projekty realizované v rámci 1 předmětu. Projektová výuka a internet. E-mailové projekty. Hodnocení v rámci projektové výuky. Projektová výuka a učebnice.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - vysvětlit přínos projektové výuky pro výuku cizích jazyků - objasnit postupy práce při zpracování projektu - navrhnout, vytvořit, naplánovat vlastní projekt uplatnitelný ve výuce německého jazyka na základní škole - analyzovat, hodnotit a vytvářet projekty určené pro výuku cizího jazyka na 2. st. ZŠ
Student získá základní informace a poznatky z teorie, orientuje se v termínech souvisejících s projektovou výukou a je schopen samostatně vytvořit projekt určený žákům základních škol.
|
Předpoklady
|
Aktivní znalost německého jazyka, schopnost komunikace a kreativního myšlení.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na seminářích, zpracování a prezentace vytvořeného projektu. Studenti vypracují projekt s prvky interdisciplinarity, aplikovatelný ve výuce německého jazyka na 2. St. ZŠ. STUDENTI s ISP: 20 % prezenční účast ve výuce. Plnění úkolů jako pro studenty bez ISP.
|
Doporučená literatura
|
-
DÖMISCHOVÁ, Ivona. (2011). Projektová výuka: moderní strategie vzdělávání v České republice a německy mluvících zemích. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Frey, K. (1996). Die Projektmethode. Weinheim.
-
Gudjons, H. (1997). Handlungsoprientiert lehren und lernen. 5. Auflage. Bad Heilbrunn.
-
HÄNSEL, Dagmar. (1997). Handbuch Projektunterricht. BeltzGmbH, Julius.
|