Název předmětu | Němčina v heterogenní třídě |
---|---|
Kód předmětu | KNJ/NNHT@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Obsahem disciplíny je získání základních znalostí o problematice vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami ve výuce cizího jazyka včetně vzděláváni žáků se specifickými poruchami učení. Studenti si osvojí dovednosti, kompetence a strategie výuky cizího jazyka s ohledem na specifika cílové skupiny. V rámci disciplíny se studenti seznámí s aktuálními trendy v oblasti aktivizačních metod a jejich aplikace ve výuce německého jazyka. Kromě osvojení teoretických znalostí bude kladen důraz na aktivní spoluúčast studentů při vytváření pracovních listů, aktivit a práci s pomůckami uplatnitelnými v praxi. Při osvojování všech jazykových dovedností se bude dbát na individuální potřeby a možnosti každého žáka.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Pozorování |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: terminologicky vymezit pojmy: speciální vzdělávací potřeby, individualizace, diferenciace, vysvětlit negativa a pozitiva společného vzdělávání, vyjmenovat a charakterizovat učební strategie vhodné pro výuku žáka se SVP, vysvětlit přínos, individualizace v rámci vzdělávání žáka, navrhnout, vytvořit pracovní listy uplatnitelné ve výuce německého jazyka na základní škole.
Student se orientuje v základní terminologii z oblasti didaktiky a metodiky cizího jazyka. Student je schopen na základě osvojených poznatků aktivně komunikovat, diskutovat a argumentovat k tématickým okruhům vymezeným seminářem. |
Předpoklady |
Aktivní přístup studentů k výuce. Plnění průběžně zadávaných úkolů.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
80% účast ve výuce. Aktivita v semináři. Splnění zadaných úkolů dle pokynů v systému MOODLE. Vytvoření a odprezentování zadaného úkolu v semináři. STUDENTI S ISP: Pro studenty s ISP postačí 30 % účast ve výuce. Speciální úkol navíc bude detailněji specifikován v systému MOODLE. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |