Vyučující
|
-
Hrdinová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kurikulární dokumenty a regulativy školy. Frekventanti jazykových kurzů jako součást kolektivu skupiny. Klima skupiny/třídy, klima jazykové školy. Situace vznikající ve vyučování a jejich řešení. Profese učitele jako pomáhající profese. Specifické požadavky výuky němčiny v kontextu jazykové školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: popsat podobu regulativů, aktivitu a chování frekventantů jazykových kurzů, složení skupin konkrétní jazykové školy s ohledem na situaci v kontextu vzdělávání dospělých, prezentovat svůj názor na klima konkrétní školy, formulovat závěry, v nichž porovná svou představu o profesi učitele na jazykové škole s realitou denní školní praxe a zkušenostmi a názory pedagogů, ? prezentovat svůj názor na vhodnost použití různých postupů učitelem při řešení situací vzniklých ve vyučování němčiny.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
80% účast ve výuce, student plní jednotlivé výstupy v návaznosti na předmět Diverzita pojetí a řízení školy. U studentů s ISP 20% účasti na výuce a dále úkoly dle požadavků vyučující.
|
Doporučená literatura
|
-
HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I. (2010). Jaký jsem učitel. Praha: Portál.
-
KRUMM, H.-J.(ed.). (1986). Lernersprache: Thesen zum Erwerb einer Fremdsprache. München.
-
Musilová, M. (2003). Případová studia jako součást pedagogické praxe.. Olomouc: UP,PdF.
-
MUSILOVÁ, Marcela a Libuše PODLAHOVÁ. (2008). Manuál Praxe v edukačním procesu. Olomouc: PdF UP.
|