Vyučující
|
-
Hrdinová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: Základní principy výchovné a vzdělávací práce jazykové školy. Škola jako součást komunity, regionu. Legislativní okolnosti práce škol v oblasti výuky. Náplň práce učitele.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: vyjmenovat základní principy výchovné a vzdělávací práce v kontextu jazykové školy/agentury, vysvětlit, jak je konkrétní jazyková škola začleněná do aktuálních společenských souvislostí, do dění v komunitě/regionu a v mezinárodním česko-německém kontextu, s využitím platné legislativy doložit příslušné legislativní okolnosti práce škol v oblasti výuky německého jazyka, na základě zkušeností z praxe komplexně popsat náplň práce libovolně zvoleného učitele.
Student je aplikovat získané poznatky z oblasti metodiky a didaktiky cizího jazyka v praxi, vytvořit vlastní portfólio.
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předchozí teoretické přípravy.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
80% účast ve výuce, absolvování předepsaného počtu náslechů a výstupů na jazykové škole nebo jazykové agentuře. Plnění všech specifických úkolů, analýza vyučovacího procesu. Odevzdání portfolia obsahujícího přípravy na vyučovací hodiny a předem dané úkoly. U studentů s ISP 20% účasti na výuce a dále úkoly dle požadavků vyučující.
|
Doporučená literatura
|
-
BARTOŇOVÁ, M. a J PIPEKOVÁ. (2011). Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. Brno.
-
KRUMM, H.-J.(ed.). (1986). Lernersprache: Thesen zum Erwerb einer Fremdsprache. München.
-
MUSILOVÁ, Marcela a Libuše PODLAHOVÁ. (2008). Manuál Praxe v edukačním procesu. Olomouc: PdF UP.
|