Vyučující
|
-
Kubica Jan, Mgr. Ph.D.
-
Hrdinová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Rozvoj komunikačních dovedností ve společenskovědních tématech: Češi a Němci v historii vedle sebe či spolu v historii? Historické milníky v soužití Čechů s Němci ve 20. století: období 1. ČSR. Protektorát. Téma vysídlení: průběh, sběrné tábory, osudy jednotlivců na pozadí historických událostí. Regionální historie ve výuce německého jazyka (soužití Čechů s Němci v konkrétních regionech). Jazykové zvláštnosti jazyka českých Němců.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - pomocí multimédií vhodně prezentovat zvolené téma - osvojit si komunikační dovednosti v německém jazyce - procvičovat čtení, psaní a poslech v německém jazyce - rozšířit slovní zásobu v rámci zadaných témat. - rozšíření teoretických znalostí ze společenskovědních témat týkajících se stýkání Čechů s Němci.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Účast na seminářích 80%, příprava na zápočet. U studentů s ISP 20% účasti na výuce a dále úkoly dle požadavků vyučující.
|
Doporučená literatura
|
-
BARTOŠ, J., TRAPL, M. (1991). Československo 1918?1938. Fakta, materiály, reálie. Olomouc: Rektorát UP v Olomouci.
-
BENEŠ, Z. at al. (2003). Rozumět dějinám. Vývoj česko-německých vztahů na našem území v letech 1848?1948. Praha: Gallery s.r.o.
-
KAPOUN, Pavel. (2011). Média - obsahy, publika, účinky.. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
|