Vyučující
|
-
Hrdinová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Interkulturalita, multikulturalita, transkulturalita, stereotyp a autostereotyp, interkulturní komunikace, interkulturní výchova a vzdělávání, bonton a interkulturalita, vnímání cizích kultur, xenofobie a rasismus.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat a rozlišit pojmy interkulturalita, multikulturalita, transkulturalita, - pracovat s pojmy stereotyp a autostereotyp, - uvést konkrétní příklady stereotypního chování různých etnik a národů, - rozpoznat úskalí interkulturní komunikace, - definovat co jsou interkulturní výchova a vzdělávání, - reflektovat interkulturní vazby v běžném životě.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
80% účast ve výuce, aktivní účast v hodině, plnění dílčích úkolů U studentů s ISP 20% účasti na výuce a dále úkoly dle požadavků vyučující.
|
Doporučená literatura
|
-
CYPRIAN, Jens-Peter. (2008). Interkulturalität und interkulturelles Lernen. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
PIKHART, Marcel. (2013). Interkulturní komunikace v globálním obchodě: perspektiva interkulturního managementu. Hradec Králové: Gaudeamus.
-
SUCHÁNKOVÁ, Hana. (2013). Multikulturně v teorii i praxi. Ústí nad Labem: UJEP.
-
YOUSEFI, Hamid Reza a BRAUN, Ina. (2011). Interkulturalität. Eine interdisziplinäre Einführung. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft.
|