Vyučující
|
-
Hrdinová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kultura. Svátky a zvyky v České republice a německy mluvících zemích. Vnímání náboženství. Humor. Gender. Typická gesta a mimika, Barvy. Symboly. Učitel němčiny jako interkulturní mediátor.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování disciplíny by studenti měli být schopni: - definovat a vysvětlit základní pojmy z oblasti kultury v česko-německém kontextu - interpretovat a popsat v německém jazyce základní kulturní fenomény v České republice a německy mluvících zemích: svátky a zvyky, vnímání náboženství, typická gesta atd. - prakticky uplatňovat tyto zásady při vytváření rolových her se zaměření na klíčové situace v česko-německé interkulturní komunikaci
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
80% účast ve výuce, aktivní účast v hodině, plnění dílčích úkolů U studentů s ISP 20% účasti na výuce a dále úkoly dle požadavků vyučující.
|
Doporučená literatura
|
-
CYPRIAN, Jens-Peter. (2008). Interkulturalität und interkulturelles Lernen. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
NOVÝ, Ivan a SCHROLL-MACHL, Sylvia. (2015). Interkulturní komunikace. Češi a Němci. Praha: Management Press.
-
PRŮCHA, J. (2010). Interkulturní komunikace. Praha: Grada.
-
PRŮCHA, J. (2010). Interkulturní psychologie.. Praha: Portál.
-
SUCHÁNKOVÁ, Hana. (2013). Multikulturně v teorii i praxi. Ústí nad Labem: UJEP.
-
YOUSEFI, Hamid Reza a BRAUN, Ina. (2011). Interkulturalität. Eine interdisziplinäre Einführung. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft.
|