Předmět: Didaktika němčiny 2

« Zpět
Název předmětu Didaktika němčiny 2
Kód předmětu KNJ/NDI2@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Moláček Jiří, Mgr.
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Vyučovací hodina: její struktura, typy vyučovacích hodin. Rozvoj jazykových dovedností. Cvičení podporující rozvoj jazykových dovedností. Společný Evropský referenční rámec pro jazyky. Evropské jazykové portfolio. Počítačově podporovaná výuka, nové trendy ve výuce. Problematika chyby v cizojazyčné výuce. Hodnocení a sebehodnocení. Analýza učebnic pro výuku německého jazyka. Webové stránky zaměřené na výuku německého jazyka.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat pojmy jazyková dovednost, - analyzovat a hodnotit jednotlivé didaktické koncepce s ohledem na výuku cizího jazyka - získat základních vědomostí o problematice chyby v cizojazyčné výuce, způsobech a metodách testování - získá schopnost kriticky analyzovat základní výukové standardy - vysvětlit zákonitosti a principy práce s Evropským jazykovým portfoliem. - analyzovat základní učební materiály používané ve výuce německého jazyka na základních školách

Předpoklady
Aktivní znalost německého jazyka, schopnost komunikace, diskuse a argumentace.

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
80% účast ve výuce. Aktivita v semináři. Splnění zadaných úkolů dle pokynů v systému MOODLE. Vytvoření a odprezentování zadané aktivity v semináři. STUDENTI S ISP: Pro studenty s ISP postačí 30 % účast ve výuce. Speciální úkol (splnění aktivity navíc) bude detailněji specifikován v systému MOODLE.
Doporučená literatura
  • JANÍKOVÁ, Věra. (2000). Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache imÜberblick. Brno.
  • Jaroslava Ivanová. (2002). Společný evropský referenční rámec pro jazyk: jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme.. Olomouc.
  • LITTLE, David a Radka PERCLOVÁ. (2001). Evropské jazykové portfolio: příručka pro učitele a školitele. Praha.
  • MÜHLHAUSEN, Ulf. (1994). Überraschungen im Unterricht: situative Unterrichtsplanung. Weinheim, Beltz.
  • ZAJÍCOVÁ, Pavla. (2002). Didaktik der Fremdsprache Deutsch: Einführung in die Fachdidaktik des Deutschen als Fremdsprache. Ostrava.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy maior (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy maior (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy maior (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy maior (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy maior (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní