| Název předmětu | Preprimární didaktika NJ |
|---|---|
| Kód předmětu | KNJ/MDNJ@ |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 2 |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Hlavní pojmy z didaktiky a metodiky cizího jazyka. Základní metody ve výuce cizího jazyka vhodné pro děti předškolního věku. Rozvoj jazykových dovedností s důrazem na dovednosti řečové. Písničky v německém jazyce. Herní aktivity zaměřené na slovní zásobu. Práce s obrázky. Metodika výuky německého jazyka u předškolních dětí s názvem Hans Hase, kterou zpracoval Goethe Institut.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat a objasnit základní terminologii z oblasti didaktiky a metodiky výuky cizího jazyka, - objasnit specifika výuky cizího jazyka pro děti předškolního věku - ovládat základní metody výuky cizího jazyka vhodné pro děti předškolního věku - charakterizovat a rozvíjet jazykové dovednosti (především řečové) u dětí v předškolním věku - umět didakticky zpracovat jednoduché cizojazyčné písně pro počáteční výuku cizího jazyka, - umět prakticky využít moderní informační a komunikační technologie v rámci zprostředkování prvotních základů německého jazyka, zejména slovní zásoby
|
| Předpoklady |
|
Aktivní znalost německého jazyka
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní přístup studentů k výuce. Plnění průběžně zadávaných úkolů. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |