Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Praktické náměty pro výuku německého jazyka na základní škole. Průběžné ověřování schopnosti připravit si aktivity/pomůcky využitelné ve výuce německého jazyka na ZŠ. Příprava a řízené plánování mikrovýstupů. Jejich evaluace před plénem. Diskuse nad mikrovýstupy a náměty na jejich zlepšení. Cizojazyčná komunikace v hodinách německého jazyka. Příprava na souvislou pedagogickou praxi. Tvorba portfólií z praxe. Evaluace souvislé pedagogické praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - navrhnout vyučovací jednotku německého jazyka na základní škole - vyjmenovat a charakterizovat strukturu vyučovací hodiny - provést rozbor předvedené vyučovací jednotky - diskutovat a zaujmout stanovisko k vymezeným problémovým oblastem ve výuce německého jazyka - připravit se na vykonání oborové praxe - provést náslech a umět vše zaznamenat vše do pozorovacího protokolu - diskutovat nad evaluacemi souvislé pedagogické praxe
Studenti jsou způsobilí kriticky hodnotit aktuální stav výuky cizího jazyka na základní škole na základě získaných teoretických poznatků z oblasti oborové didaktiky.
|
Předpoklady
|
Aktivní znalost německého jazyka. Kritické myšlení. Znalosti z oblasti oborové didaktiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
Vytvoření portfólia z praxí. Evaluace a autoevaluace souvislé pedagogické praxe. Prezentace aktuálních problémů základního školství s akcentem na výuku německého jazyka. Zpracování seminární práce na předem dané téma. Prezentace výsledků práce v semináři.
|
Doporučená literatura
|
-
Musilová, M. (2007). Metodika praxe.. Olomouc : UP.
-
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe v přípravě učitelů. 1. vyd. Olomouc: PdF UP, 1996. 72 s..
-
Podlahová, L. (2004). První kroky učitele. Praha: Triton.
-
PODLAHOVÁ, L. (2002). Ze studenta učitelem. Olomouc: VUP.
-
ŠIMONÍK, O. (2005). Pedagogická praxe. Brno: MSD.
-
ŠVEC, V., ŠIMONÍK, O., FILOVÁ, H. Praktikum didaktických dovedností. .
|