Předmět: Didaktika němčiny A

« Zpět
Název předmětu Didaktika němčiny A
Kód předmětu KNJ/KUNAQ
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Němčina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do didaktiky cizího jazyka (hlavní pojmy z didaktiky a metodiky cizího jazyka). Organizační formy ve výuce cizího jazyka. Motivace ve výuce cizího jazyka. Rozvoj jazykových dovedností. Písně v cizojazyčné výuce na 1. stupni ZŠ. Využití moderních informačních a komunikačních technologií v cizojazyčné výuce na 1. stupni ZŠ.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: definovat a objasnit základní terminologii z oblasti didaktiky a metodiky výuky cizího jazyka, ovládat základní organizační formy vhodné pro výuku cizího jazyka, získat povědomí o možnostech rozvoje motivace v cizojazyčné výuce. Charakterizovat a rozvíjet všechny 4 jazykové dovednosti, umět vytvářet aktivity pro rozvoj jazykových dovedností v počáteční výuce cizího jazyka, umět didakticky zpracovat cizojazyčné písně pro počáteční výuku cizího jazyka, získat povědomí o možnostech využití moderních informačních technologiích ve výuce cizího jazyka.
Student se orientuje v základní terminologii z oblasti didaktiky a metodiky cizího jazyka. Student je schopen na základě osvojených poznatků aktivně komunikovat, diskutovat a argumentovat k tématickým okruhům vymezeným seminářem.
Předpoklady
Aktivní znalost německého jazyka, schopnost komunikace a kreativního myšlení. Aktivní přístup studentů k výuce. Plnění průběžně zadávaných úkolů.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor portfolia studenta

Průběžné plnění zadaných úkolů a participace na výuce. Vytvoření vlastního projektu aplikovatelného ve výuce německého jazyka na ZŠ.
Doporučená literatura
  • Bausch, K., Christ, H., Hüllen, W., Krumm, H. (1991). Handbuch Fremdsprachenunterricht.. Tübingen: Francke Verlag.
  • Büttner, S., Kopp, G., Alberti, J. (2002). Tamburin 1, 2. Deutsch für Kinder.. Ismaning: Max Hueber Verlag.
  • Fišarová, O., Zbranková, M. (2002). Start mit Max 1, 2. Němčina pro 1. stupeň ZŠ.. Plzeň: Fraus.
  • Kouřimská, M., Jelínek, S., Kettenburg, U., Nöbauer, I. (1995). Heute haben wir Deutsch.. Praha: Agentura JIRCO.
  • Maier, W. (1995). Fremdsprachen in der Grundschule.. München: Langenscheidt.
  • Perclová, R., Zbranková, M. (2002). Evropské jazykové portfolio.. Plzeň: Fraus.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní