Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do didaktiky cizího jazyka (hlavní pojmy z didaktiky a metodiky cizího jazyka). Organizační formy ve výuce cizího jazyka. Motivace ve výuce cizího jazyka. Rozvoj jazykových dovedností. Písně v cizojazyčné výuce na 1. stupni ZŠ. Využití moderních informačních a komunikačních technologií v cizojazyčné výuce na 1. stupni ZŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: definovat a objasnit základní terminologii z oblasti didaktiky a metodiky výuky cizího jazyka, ovládat základní organizační formy vhodné pro výuku cizího jazyka, získat povědomí o možnostech rozvoje motivace v cizojazyčné výuce. Charakterizovat a rozvíjet všechny 4 jazykové dovednosti, umět vytvářet aktivity pro rozvoj jazykových dovedností v počáteční výuce cizího jazyka, umět didakticky zpracovat cizojazyčné písně pro počáteční výuku cizího jazyka, získat povědomí o možnostech využití moderních informačních technologiích ve výuce cizího jazyka.
Student se orientuje v základní terminologii z oblasti didaktiky a metodiky cizího jazyka. Student je schopen na základě osvojených poznatků aktivně komunikovat, diskutovat a argumentovat k tématickým okruhům vymezeným seminářem.
|
Předpoklady
|
Aktivní znalost německého jazyka, schopnost komunikace a kreativního myšlení. Aktivní přístup studentů k výuce. Plnění průběžně zadávaných úkolů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor portfolia studenta
Průběžné plnění zadaných úkolů a participace na výuce. Vytvoření vlastního projektu aplikovatelného ve výuce německého jazyka na ZŠ.
|
Doporučená literatura
|
-
Bausch, K., Christ, H., Hüllen, W., Krumm, H. (1991). Handbuch Fremdsprachenunterricht.. Tübingen: Francke Verlag.
-
Büttner, S., Kopp, G., Alberti, J. (2002). Tamburin 1, 2. Deutsch für Kinder.. Ismaning: Max Hueber Verlag.
-
Fišarová, O., Zbranková, M. (2002). Start mit Max 1, 2. Němčina pro 1. stupeň ZŠ.. Plzeň: Fraus.
-
Kouřimská, M., Jelínek, S., Kettenburg, U., Nöbauer, I. (1995). Heute haben wir Deutsch.. Praha: Agentura JIRCO.
-
Maier, W. (1995). Fremdsprachen in der Grundschule.. München: Langenscheidt.
-
Perclová, R., Zbranková, M. (2002). Evropské jazykové portfolio.. Plzeň: Fraus.
|