Vyučující
|
-
Moláček Jiří, Mgr.
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem disciplíny je získání základních znalostí o problematice vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami ve výuce cizího jazyka včetně vzděláváni žáků se specifickými poruchami učení. Studenti si osvojí dovednosti, kompetence a strategie výuky cizího jazyka s ohledem na specifika cílové skupiny. V rámci disciplíny se studenti seznámí s aktuálními trendy v oblasti aktivizačních metod a jejich aplikace ve výuce německého jazyka. Kromě osvojení teoretických znalostí bude kladen důraz na aktivní spoluúčast studentů při vytváření pracovních listů, aktivit a práci s pomůckami uplatnitelnými v praxi. Při osvojování všech jazykových dovedností se bude dbát na individuální potřeby a možnosti každého žáka.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem disciplíny je získání základních znalostí o problematice vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami ve výuce cizího jazyka. Studenti si osvojí dovednosti, kompetence a strategie výuky cizího jazyka s ohledem na specifika cílové skupiny. V rámci disciplíny se seznámí s aktuálními trendy v oblasti aktivizačních metod a jejich aplikace ve výuce německého jazyka. Kromě osvojení teoretických znalostí bude kladen důraz na aktivní spoluúčast studentů při vytváření pracovních listů, aktivit a práci s pomůckami uplatnitelnými v praxi. Při osvojování všech jazykových dovedností se bude dbát na individuální potřeby a možnosti každého žáka.
Student se orientuje v základní terminologii z oblasti didaktiky a metodiky cizího jazyka. Student je schopen na základě osvojených poznatků aktivně komunikovat, diskutovat a argumentovat k tématickým okruhům vymezeným seminářem.
|
Předpoklady
|
Aktivní přístup studentů k výuce. Plnění průběžně zadávaných úkolů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Seminární práce
Aktivita v semináři. Splnění zadaných úkolů dle pokynů v systému MOODLE. Vytvoření a odprezentování zadané aktivity v semináři. STUDENTI S ISP: Pro studenty s ISP postačí 30 % účast ve výuce. Speciální úkol (splnění aktivity navíc) bude detailněji specifikován v systému MOODLE.
|
Doporučená literatura
|
-
COTTINI, Lucio et al. (2017). Autismus: jak pracovat s dětmi a dospívajícími s poruchami autistického spektra: komplexní manuál a rádce při realizaci inkluzivního vzdělávání pro pedagogy, terapeuty a rodiče.. Praha: Logos.
-
JANÍKOVÁ, Věra et al. (2013). Výuka cizích jazyků v inkluzivní třídě.. Brno: Masarykova univerzita.
-
POKORNÁ, V. (1997). Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha : Portál.
-
ZELINKOVÁ, O. (2003). Poruchy učení. Specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Praha: Portál.
|