Vyučující
|
-
Moláček Jiří, Mgr.
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Projektová výuka, základní charakteristiky, pozitiva a negativa. Fáze tvorby projektů. Typy projektů. Projekty přesahující rámec jednoho předmětu, mezipředmětové vztahy v rámci projektů. Projekty realizované v rámci 1 předmětu. Projektová výuka a internet. E-mailové projekty. Hodnocení v rámci projektové výuky. Projektová výuka a učebnice.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: vysvětlit přínos projektové výuky pro výuku cizích jazyků, objasnit postupy práce při zpracování projektu, navrhnout, vytvořit, naplánovat vlastní projekt uplatnitelný ve výuce německého jazyka na základní škole, analyzovat, hodnotit a vytvářet projekty určené pro výuku cizího jazyka na 2. st. ZŠ.
Student získá základní informace a poznatky z teorie, orientuje se v termínech souvisejících s projektovou výukou a je schopen samostatně vytvořit projekt určený žákům základních škol.
|
Předpoklady
|
Aktivní znalost německého jazyka, schopnost komunikace a kreativního myšlení.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Aktivní účast na seminářích, zpracování a prezentace vytvořeného projektu. Studenti vypracují projekt s prvky interdisciplinarity, aplikovatelný ve výuce německého jazyka na 2. St. ZŠ. STUDENTI s ISP: Plnění úkolů jako pro studenty bez ISP.
|
Doporučená literatura
|
-
DÖMISCHOVÁ, Ivona. (2011). Projektová výuka: moderní strategie vzdělávání v České republice a německy mluvících zemích. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Frey, K. (1997). Die Projektmethode. Weinheim.
-
Janíková, V. (2000). Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. 1. vyd.. Brno: Masarykova univerzita Brno.
-
Perclová, R., Zbranková, M. Evropské jazykové portfolio..
-
Zajícová, P. Didaktik der Fremdsprache Deutsch. Ostrava: Ostravská univerzita.
|