Předmět: Projektové vyučování 2

« Zpět
Název předmětu Projektové vyučování 2
Kód předmětu KNJ/KPV2@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Moláček Jiří, Mgr.
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Projektová výuka, základní charakteristiky, pozitiva a negativa. Fáze tvorby projektů. Typy projektů. Projekty přesahující rámec jednoho předmětu, mezipředmětové vztahy v rámci projektů. Projekty realizované v rámci 1 předmětu. Projektová výuka a internet. E-mailové projekty. Hodnocení v rámci projektové výuky. Projektová výuka a učebnice.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: vysvětlit přínos projektové výuky pro výuku cizích jazyků, objasnit postupy práce při zpracování projektu, navrhnout, vytvořit, naplánovat vlastní projekt uplatnitelný ve výuce německého jazyka na základní škole, analyzovat, hodnotit a vytvářet projekty určené pro výuku cizího jazyka na 2. st. ZŠ.
Student získá základní informace a poznatky z teorie, orientuje se v termínech souvisejících s projektovou výukou a je schopen samostatně vytvořit projekt určený žákům základních škol.
Předpoklady
Aktivní znalost německého jazyka, schopnost komunikace a kreativního myšlení.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Seminární práce

Aktivní účast na seminářích, zpracování a prezentace vytvořeného projektu. Studenti vypracují projekt s prvky interdisciplinarity, aplikovatelný ve výuce německého jazyka na 2. St. ZŠ. STUDENTI s ISP: Plnění úkolů jako pro studenty bez ISP.
Doporučená literatura
  • DÖMISCHOVÁ, Ivona. (2011). Projektová výuka: moderní strategie vzdělávání v České republice a německy mluvících zemích. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Frey, K. (1997). Die Projektmethode. Weinheim.
  • Janíková, V. (2000). Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. 1. vyd.. Brno: Masarykova univerzita Brno.
  • Perclová, R., Zbranková, M. Evropské jazykové portfolio..
  • Zajícová, P. Didaktik der Fremdsprache Deutsch. Ostrava: Ostravská univerzita.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní