Předmět: Vybrané problémy z učitelské praxe

« Zpět
Název předmětu Vybrané problémy z učitelské praxe
Kód předmětu KNJ/KPUP@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Moláček Jiří, Mgr.
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Aktuální stav výuky cizích jazyků v českém školství. Učitel cizího jazyka a jeho role dle profesního standardu učitele. Hospitační činnost v hodinách cizích jazyků. Učitel cizího jazyka a stres. Problémové oblasti v souvislosti s inkluzivním vzděláváním. Výuka cizího jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a problémy s tím související. Role učitele cizího jazyka jako tvůrce a realizátora výchovně vzdělávacích cílů.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - formulovat stávající stav a aktuální změny ve školství s ohledem na výuku cizích jazyků - formulovat problémové oblasti v souvislosti s inkluzivním vzděláváním - charakterizovat roli učitele cizího jazyka jako tvůrce a realizátora výchovně vzdělávacích cílů - diskutovat a zaujmout stanovisko k vymezeným problémovým oblastem ve výuce německého jazyka - formulovat aktuální problémy učitelské profese - komparovat vybrané problémy jazykové výuky v ČR a v zahraničí

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Aktivní účast na seminářích. Prezentování vybraného tématu, který student vypracoval na základě absolvování souvislé pedagogické praxe na některé ze základních škol v ČR. Témata budou rozdělena v prvním semináři. STUDENTI S ISP: 20 % povinnosti prezenční účasti ve výuce. Plnění úkolů jako pro studenty bez ISP + jejich prezentace v semináři.
Doporučená literatura
  • BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. (2006). Vliv současných změn v edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na přípravu učitelů. In: Pipeková, J. a kol. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno.
  • BEDNL, S. (2001). Školní kázeň. Metody a strategie.. Praha.
  • ČÁP, J. (1980). Psychologie pro učitele.. Praha.
  • DYTRTOVÁ, R., KRHUTOVÁ, M. (2009). Učitel. Příprava na profesi. Praha.
  • KYRIACOU Ch. (2004). Klíčové dovednosti učitele. Praha.
  • SPILKOVÁ, V. (2007). Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy maior (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy maior (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy maior (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy maior (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy maior (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní