Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Kubica Jan, Mgr. Ph.D.
-
Kolek Vít, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výuka probíhá podle učebnice EM neu 2008 Hauptkurs, lekce 7 - 10. Student dokáže dopodrobna porozumět všemu, co se mu říká ve spisovném mluveném jazyce a dokáže se bez přípravy zapojit do rozhovorů týkajících se uvedených témat. Výuka je částečně doplňována nejaktuálnějšími tématy z německého denního tisku a německých časopisů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - ovládat konkrétní gramatické struktury v komunikativních situacích a mluvních činnostech - porozumět a bez přípravy se zapojit do rozhovorů týkajících vymezených témat - globálně i detailně porozumět německy psaným textům (noviny, časopisy, publikace) - vytvořit vlastní text s použitím slovní zásoby prostudovaných textů - porozumět a bez přípravy se zapojit do rozhovorů týkajících se oblasti financí, literatury, bontonu apod.
Student je schopen aktivně používat poznatky a kompetence získané v rámci semináře.
|
Předpoklady
|
Aktivní znalost německého jazyka, schopnost analýzy a interpretace.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Průběžné plnění zadaných úkolů a participace na výuce. Vytvoření a odprezentování zadaného tématu před skupinou.
|
Doporučená literatura
|
-
(2007). Distanční opora: Dubová, J. Sprachübungen II. - Hauptkurs. (metodický materiál pro distanční kombinované studium). Olomouc: VUP.
-
Německy psané noviny a časopisy, interner..
-
Perlmann, M., Schwalb, S. (2000). EM - das Lehrwerk im Baukastensystem, Hauptkurs.. Max Hueber Verlag.
|