Předmět: Reálie Švýcarska ve školské praxi

« Zpět
Název předmětu Reálie Švýcarska ve školské praxi
Kód předmětu KNJ/KNRSQ
Organizační forma výuky Cvičení + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Němčina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Vomáčková Olga, PhDr. Ph.D.
  • Cingelová Gabriela, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Výuka probíhá s obdobným obsahovým zaměřením jako u prezenčního studia. Studenti vytvoří prezentaci, která se dá využít ve výuce německého jazyka na ZŠ. Kontrola splnění úkolu probíhá na společných konzultacích formou diskuse o obsahu a rozsahu prezentací a elektronickou formou s vyučujícím. Temata: - Geographie - Geschichte - Politik der Schweizerischer Eidgenossenschaft - Industrie und Landwirtschaft - Verkehr - Umweltschutz - Die bekanntesten Touristenziele - Die bedeutendsten Persönlichkeiten - Schweizer Literatur - Schulwesen - Feste und Bräuche - Kultur und Freizeit

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
  • Domácí příprava na výuku - 12 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 12 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 4 hodiny za semestr
Výstupy z učení
Hlavním cílem výuky je seznámit studenty s geografií, historií, politikou a ekonomikou Švýcarska. Dílčím cílem je naučit studenty využívat knižní i elektronické zdroje informací a podklady takto získané zpracovávat pro výuku na úrovni adekvátní jazykovým schopnostem a dovednostem žáků na 2. stupni ZŠ.
Studenti se naučí využívat knižní i elektronické zdroje informací a tyto podklady zpracovávat pro výuku. Individuálně zvolený tematický materiál podle zaměření studentů slouží jako podklad pro prezentaci, která by měla mít pro žáky na 2. stupni ZŠ motivační charakter. Student prokáže schopnost prezentovat na přiměřené úrovni fakta a příslušnou terminologii na úrovni adekvátní jazykovým schopnostem a dovednostem žáků na 2. stupni ZŠ.
Předpoklady
Aktivní znalost německého jazyka.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor portfolia studenta

Aktivní účast na seminářích, zpracování a participace na dílčích úkolech.
Doporučená literatura
  • Allenspach, Christoph. (1998). Architektur in der Schweiz: Bauen im 19. und 20. Jahrhundert.. Zürich: Pro Helvetia.
  • Daniel Wachter, Elisabeth Bühler-Conrad, André Odermatt. (1995). Schweiz: eine moderne Geographie. Zürich.
  • Delacrétaz, Anne-Lise. (2002). Schriftstellerinnen und Schriftsteller der Gegenwart.. Aarau: Sauerländer.
  • Gabriel, Jürg Martin. (1997). Das politische System der Schweiz: Eine Staatsbürgerkunde.. Bern: Paul Haup.
  • Reinhardt Volker. (2011). Die Geschichte der Schweiz: von den Anfängen bis heute . München: C.H.Beck.
  • Siebenhaar, Beat. (1997). Dialekt und Hochsprache in der deutschsprachigen Schweiz.. Zürich: Pro Helvetia.
  • Soubustová, J. (2012). Landeskunde der Schweiz.. Olomouc: Nakladatelství UP.
  • Ulrich Im Hof. (2007). Geschichte der Schweiz.
  • Urs Wiesli. (1986). Die Schweiz.
  • Werner Bätzing. (2003). Die Alpen: Geschichte und Zukunft einer europäischen Kulturlandschaft.
  • Ziegler, Jean. (2000). Židovské zlato, Švýcaři a smrt.. Praha: SVojtka & Co.
  • Ziehr, Antje. (1990). Die Schweiz und ihre Städte.. Köln: DuMont.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní