Předmět: Reálie Rakouska ve školské praxi

« Zpět
Název předmětu Reálie Rakouska ve školské praxi
Kód předmětu KNJ/KNRRQ
Organizační forma výuky Cvičení + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Němčina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Hrdinová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Základní informace o Rakousku, Vídeň, Jednotlivé spolkové země, Geografie Vybrané kapitoly z historie Rakouska, Politický systém Rakouka, Školství Rakouska Obyvatelstvo Rakouska, Hospodářství Rakouska, Migrace a cizinci v Rakousku Postavení žen v Rakouské společnosti, Postavení žen v Rakousku, Rakousko a Evropská unie.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Domácí příprava na výuku - 4 hodiny za semestr
Výstupy z učení
Cílem semináře Reálie Rakouska je kromě upevnění řečových dovedností a jazykových prostředků zprostředkování informací a poznatků o Spolkové zemi Rakousko. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - pojmenovat základní faktografické údaje týkající se života rakouské společnosti - vyjmenovat a charakterizovat specifika jednotlivých spolkových zemí - vysvětlit význam událostí týkajících se historie území dnešního Rakouska - prokázat nabité vědomosti z oblasti školství, průmyslu, zemědělství - charakterizovat politický systém Rakouska - vysvětlit význam svátků a tradic Rakouska ve srovnání s ČR - pojmenovat jazykové zvláštnosti rakouské němčiny - prokázat znalosti základní problematiky života migrantů v Rakousku
Student/ka bude schopen/na prokázat znalosti z oblasti geografie, historie, školství a současného života rakouské společnosti.
Předpoklady
Zvládnutí reálií německy mluvících zemí na úrovni gymnázií. Aktivní znalost německého jazyka.

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Aktivní přístup studentů k výuce. Plnění průběžně zadávaných úkolů. Prezentace.
Doporučená literatura
  • (2002). Österreich: Tatsachen und Zahlen. Wien: Bundeskanzleramt, Bundespressedienst..
  • Baják, Josef; Došková, Dana. (1997). Geschichte von Deutschland und Österreich.. Státní jazyková škola.
  • Beza, Stanislav. (1998). Eine kliene Landeskunde deutschprachiger Länder: Podrobné reálie německy mluvících zemí.. Havlíčkův Brod: Fragment.
  • EBNER, Jakob. (1980). Wie sagt man in Österreich? . Mannheim.
  • Homolková Božena. (1997). Reálie německy mluvících zemí. Plzeň.
  • JUSTOVÁ, Hana. (2000). Deutschsprachige Länder. Praha: Fragment.
  • Menasse, Robert. (2000). Das Land ohne Eigenschaften: Essay zur österreichischen Identität.. Frankfurt a.M.: Suhrkamp.
  • Menasse, Robert. (2000). Erklär mir Österreich: Essays zur österreichischen Geschichte.. Frankfurt a.M.: Suhrkamp.
  • Missong, Alfred. (2006). Christentum und Politik in Österreich.. Wien: Böhlau.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní