Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Kubica Jan, Mgr. Ph.D.
-
Stamm Ulrike, doc. Dr. M.A.
|
Obsah předmětu
|
Seznámení s tématy: - Tanja Dückers (Spielzone, Der längste Tag des Jahres), Judith Hermann (Sommerhaus später, Nichts als Gespenster, Alice), Jenny Erpenbeck (Geschichte vom alten Kind, Tand), Karen Duve (Keine Ahnung, Regenroman), Juli Zeh (Adler und Engel)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: objasnit pojem "dívčí zázrak" v souvislosti s literárním vývojem v Německu od konce 90. let minulého století charakterizovat vybrané autorky, patřící do tzv. skupiny "dívčí zázrak" odůvodnit široký výběr témat, která tyto autorky zpracovávají ve svých textech (problematika mladé generace, reflexe světa rodičů a prarodičů, zážitky z doby NDR a z období po roce 1989, mezigenerační a multikulturní soužití, pohled na život v Česku, alternativní životní styly, patologické společenské jevy)
Student je schopen na základě osvojených poznatků aktivně komunikovat, diskutovat a argumentovat k tématickým okruhům vymezeným seminářem
|
Předpoklady
|
Student musí být schopen hovořit a reagovat ve výuce v německém jazyce.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta
80% aktivní účast ve výuce, splnění testu
|
Doporučená literatura
|
-
KUBICA, Jan., COUFALOVÁ, Gabriea. (2013). Ausgewählte Werke der deutschprachigen Autorinneni, 2013.. Olomouc.
|