Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Stamm Ulrike, doc. Dr. M.A.
-
Kubica Jan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V předmětu "Literární projekty" získávají studenti teoretické poznatky v oblasti dovednosti čtení a porozumění. Rovněž jsou jim předávány základní znalosti o práci s textem. Na jednotlivých ukázkách textů studenti prakticky analyzují úhly možného porozumění, struktury otázek a jejich formy, didaktické zpracování textu. Výstupem tohoto předmětu je vlastní návrh několikahodinového projektu, který by měl studentům sloužit v jejich budoucím povolání učitele německého jazyka na základní škole.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Seminář sleduje tři cíle: - četbu a studium literárních textů vhodných pro výuku němčiny jako cizího jazyka - rozvíjení didakticky vhodných projektů - zprostředkování základů kreativního psaní ve výuce Německého jazyka, příp. experimentování s ním
Student je schopen na základě osvojených poznatků aktivně komunikovat, diskutovat a argumentovat k tématickým okruhům vymezeným seminářem
|
Předpoklady
|
Znalost německého jazyka a schopnost analyzovat a interpretovat literární text.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Znalosti získané samostudiem jsou kontrolovány jak v přímé výuce, tak opravou přidělených úkolů formou on-line. Studenti si osvojují látku samostudiem dle distanční opory a individuálně vypracují cvičení označená v opoře jako Aufgabe a zkontrolují v klíči. Individuální práce studentů se realizují z části referáty ve formě prezentace Power Point, převážně však domácími úkoly metodou online.
|
Doporučená literatura
|
-
Hass, G. (1984). Kinder- und Jugendliteratur - ein Handbuch.. Stuttgart: Reclam.
-
Kékesi Petra. (2009). Landeskunde und Literatur im DaF - Unterricht. Landeskundlich relevante, moderne literarische Texte im DaF - Unterricht.. Saaebrücken: VDM Verlag.
-
Kroppensteiner, Jürgen. (2001). Literatur im DaF - Unterricht. Eine Einführung in produktiv-kreative Techniken.. Wien.
-
Kümmerling-Meibauer, B. (2004). Klassiker der Kinder- ung Jugendliteratur.. Stuttgart: Verlag J.B.Metzler.
-
Swantje Ehlers. (1992). Lesen als Verstehen. Zum Verstehen fremdsprachlicher literarischer Texte und ihrer Didaktik.. Berlin: Langenscheidt.
|