Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Hofírek Pavel, Mgr.
-
Hrdinová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Teoretické záležitosti a obtížnější gramatická cvičení týkající se všech slovních druhů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Teoretické záležitosti a obtížnější gramatická cvičení týkající se všech slovních druhů.
Student si osvojí gramatická pravidla obtížnějších morfologických a syntaktických jevů. Student dokáže v praxi používat obtížnější gramatické jevy týkající se především zájmen, číslovek, příslovcí a spojek.
|
Předpoklady
|
Znalost gramatiky probrané v předmětech BMOR1,2 + BSYN. Předmět je vyučován v německém jazyce, student proto musí být schopen v tomto jazyku komunikovat.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Aktivní účast ve výuce. Vypracování průběžně zadávaných úkolů. Test (hranice pro úspěšné absolvování: 70%).
|
Doporučená literatura
|
-
Dreyer, H., Schmitt, R. (2009). Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Ismaning.
-
Duden. (2005). Die Grammatik.. Mannheim u. a.
-
Eisenberg, P. (1999). Grundriss der deutschen Grammatik. Stuttgart.
-
Földeak, H. (1997). Sag´s besser! Ein Arbeitsbuch für Fortgeschrittene. Ismaning.
-
Götze, L. (1994). Grammatik der deutschen Sprache. München.
-
Hall, K. (2001). Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache. Ismaning.
-
Helbig, G., Buscha, J. (2000). Deutsche Grammatik. Berlin.
-
Helbig, G., Buscha, J. (2000). Übungsgrammatik Deutsch. Berlin.
-
Vaňková, L., Kyselá, M. (1997). Das deutsche Verb in Theorie und Praxis. Ostrava.
|