Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Stamm Ulrike, doc. Dr. M.A.
-
Hrdinová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Rozsah učiva odpovídá rozsahu učiva denního studia na základě studijní opory. Studenti si osvojují látku částečně samostudiem dle studijní opory.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Záměrem je uvést budoucí učitele do témat souvisejících s interkulturalitou a se způsobem senzibilizovat budoucí žáky a studenty pro specifika interkulturního česko-německého dialogu. Témata: - Kultura a ?interkulturalita' (Kultura a její odlišnosti, pojmy inter-, multi- und transkulturalita) - Vnímání cizích kultur (Paradox vnímání cizích kultur, stereotypy a předsudky, Němci z pohledu Čechů, heterostereotypy) - Xenofobie a rasismus (dialektika ?vlastního' a ?cizího', funkce a vlivy xenofobie, kognitivní, psychické a politické efekty) - Metody srovnávání kultur - Výuka německého jazyka jako interkulturní výuka (didaktické a metodické pokyny do profesionální praxe) I. - Výuka německého jazyka jako interkulturní výuka (didaktické a metodické pokyny do profesionální praxe) II
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na výuce, práce se studijní oporou a internetem, zpracování dílčích úkolů
|
Doporučená literatura
|
-
Bausch, Karl-Richard; Christ,Herbert; Krumm, Hans-Jürgen (eds.). (1994). Interkulturelles Lernen im Fremdsprachenunterricht. Arbeitspapiere der 14. Frühjahrskonferenz zur Erforschung des Fremdsprachenunterrichts.. Tübingen: Gunter Narr Verlag.
-
Cyprian, J.-P. (2008). Interkulturalit¨t und interkulturelles Lernen. Eine Einführung.. Olomouc: Nakladatelství UP.
-
Lüsebrink, Hans-Jürgen. (2005). Interkulturelle Kommunikation. Interaktion, Fremdwahrnehmung, Kulturtransfer.. Stuttgart-Weimar: Verlag J.B. Metzler.
-
Seibt, Ferdinand. (1993). Deutschland und die Tschechen. Geschichte einer Nachbarschaft in der Mitte Europas.. München: Piper Verlag.
|