Předmět: Didaktické hry

« Zpět
Název předmětu Didaktické hry
Kód předmětu KNJ/KNDHQ
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Němčina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Vymezení odborné terminologie. Didaktická hra ve výuce cizího jazyka. Organizační aspekty her ve výuce. Role hry při rozvoji jazykových kompetencí žáků. Role učitele v průběhu hry. Hry pro rozvoj slovní zásoby. Hry pro nácvik stavby věty a struktury jazyka. Hry cvičící pravopis. Hry rozvíjející schopnost deskripce. Hry k udržení koncentrace a rytmu. Hry podněcující diskusi. Jazykové hry s využitím medií. Příprava vlastních výukových materiálů.

Studijní aktivity a metody výuky
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: vysvětlit pojmy didaktická hra, jazyková hra a vyjmenovat konkrétní příklady, vysvětlit opodstatněnost jazykových her pro výuku, používat odbornou didaktickou terminologii, specifikovat přínos didaktických her pro rozvoj kognitivních a myšlenkových operací, objasnit organizační předpoklady provádění her.
Studenti jsou způsobilí specifikovat význam jazykových her , aplikovat je výuce a přizpůsobovat rozlišným cílovým skupinám žáků.
Předpoklady
Jazyková kompetence a didaktická kompetence spolu s teoretickými znalostmi z oblasti oborové didaktiky.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor jazykového projevu studenta, Seminární práce

Aktivní účast na seminářích, zpracování a participace na dílčích úkolech.
Doporučená literatura
  • Dreke, Michael-Lind, Wolfgang. (1992). Wechselspiel.. Berlin: Langenscheidt.
  • Friedrich, Thorsten-Jan von Eduard. (1996). Lernspielkartei.. Ismaning: Hueber.
  • Samsonová, Colette. (1997). 333 nápadů pro němčinu.. Praha: Portál.
  • Sánchez, Juana-Sanz, Carlos-Dreke, Wolfgang. (1997). Spielend Deutsch lernen.. Berlin: Langenscheidt.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní