Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vymezení odborné terminologie. Didaktická hra ve výuce cizího jazyka. Organizační aspekty her ve výuce. Role hry při rozvoji jazykových kompetencí žáků. Role učitele v průběhu hry. Hry pro rozvoj slovní zásoby. Hry pro nácvik stavby věty a struktury jazyka. Hry cvičící pravopis. Hry rozvíjející schopnost deskripce. Hry k udržení koncentrace a rytmu. Hry podněcující diskusi. Jazykové hry s využitím medií. Příprava vlastních výukových materiálů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: vysvětlit pojmy didaktická hra, jazyková hra a vyjmenovat konkrétní příklady, vysvětlit opodstatněnost jazykových her pro výuku, používat odbornou didaktickou terminologii, specifikovat přínos didaktických her pro rozvoj kognitivních a myšlenkových operací, objasnit organizační předpoklady provádění her.
Studenti jsou způsobilí specifikovat význam jazykových her , aplikovat je výuce a přizpůsobovat rozlišným cílovým skupinám žáků.
|
Předpoklady
|
Jazyková kompetence a didaktická kompetence spolu s teoretickými znalostmi z oblasti oborové didaktiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta, Seminární práce
Aktivní účast na seminářích, zpracování a participace na dílčích úkolech.
|
Doporučená literatura
|
-
Dreke, Michael-Lind, Wolfgang. (1992). Wechselspiel.. Berlin: Langenscheidt.
-
Friedrich, Thorsten-Jan von Eduard. (1996). Lernspielkartei.. Ismaning: Hueber.
-
Samsonová, Colette. (1997). 333 nápadů pro němčinu.. Praha: Portál.
-
Sánchez, Juana-Sanz, Carlos-Dreke, Wolfgang. (1997). Spielend Deutsch lernen.. Berlin: Langenscheidt.
|