Předmět: Didaktika autentických textů

« Zpět
Název předmětu Didaktika autentických textů
Kód předmětu KNJ/KNDAQ
Organizační forma výuky Cvičení + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština, Němčina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Autentické texty. Metody výuky cizího jazyka ve vztahu k práci s textem. Četba autentických textů. Autentické texty a čtení s porozuměním. Využití strategií při práci s autentickými texty. Noviny a časopisy jako zdroje autentických textů. Autentické a neautentické texty. Texty v současných učebnicích německého jazyka. Příprava vlastních výukových materiálů.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - rozumět obsahu a smyslu autentických textů - kategorizovat druhy textů - objasnit principy práce s autentickými texty - uvědomit si význam a výhody využití autentických textů ve výuce německého jazyka - navrhnout různé typy jazykových cvičení k odpovídajícím druhům textů - vytvářet didaktické úlohy k příslušným druhům textů
Student se orientuje v základní terminologii z oblasti didaktiky a metodiky cizího jazyka. Student je schopen na základě osvojených poznatků aktivně komunikovat, diskutovat a argumentovat k tématickým okruhům vymezeným seminářem.
Předpoklady
Aktivní znalost německého jazyka, schopnost komunikace a kreativního myšlení. Aktivní přístup studentů k výuce. Plnění průběžně zadávaných úkolů.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)

Aktivní účast a vypracování seminární práce. Průběžné plnění zadaných úkolů a participace na výuce.
Doporučená literatura
  • Bohuš, Marek. (2012). Didaktik der authentischen Texten..
  • Doyé, Peter. (1988). Typologie der Testaufgaben.. Berlin: Langenscheidt.
  • Ehlers, Swantje. (1992). Lesen als Verstehen.. Berlin: Langenscheidt.
  • Müller, Bernd-Dietrich. (1994). Wortschatzarbeit und Bedeutungsvermittlung.. Berlin: Langenscheidt.
  • Westhoff, Gerard. (1999). Fertigkeit Lesen.. Berlin: Langenscheidt.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní