Předmět: Didaktika němčiny 2

« Zpět
Název předmětu Didaktika němčiny 2
Kód předmětu KNJ/KND2Q
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Němčina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Vyučovací hodina: její struktura, typy vyučovacích hodin. Rozvoj jazykových dovedností. Cvičení podporující rozvoj jazykových dovedností. Společný Evropský referenční rámec pro jazyky. Evropské jazykové portfolio. Počítačově podporovaná výuka, nové trendy ve výuce. Problematika chyby v cizojazyčné výuce. Hodnocení a sebehodnocení. Analýza učebnic pro výuku německého jazyka. Webové stránky zaměřené na výuku německého jazyka.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: definovat pojmy jazyková dovednost, analyzovat a hodnotit jednotlivé didaktické koncepce s ohledem na výuku cizího jazyka, získat základních vědomostí o problematice chyby v cizojazyčné výuce, způsobech a metodách testování, získá schopnost kriticky analyzovat základní výukové standardy, vysvětlit zákonitosti a principy práce s Evropským jazykovým portfoliem, analyzovat základní učební materiály používané ve výuce německého jazyka na základních školách.
Student se orientuje v základní terminologii z oblasti didaktiky a metodiky cizího jazyka. Student je schopen na základě osvojených poznatků aktivně komunikovat, diskutovat a argumentovat k tématickým okruhům vymezeným seminářem. Aktivní přístup studentů k výuce. Plnění průběžně zadávaných úkolů.
Předpoklady
Aktivní znalost německého jazyka, schopnost komunikace a kreativního myšlení.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta

Aktivní účast na přednáškách, zpracování a participace na dílčích úkolech. Průběžné plnění zadaných úkolů a participace na výuce. Vytvoření a odprezentování zadaného tématu/seminární práce před skupinou.
Doporučená literatura
  • Brandi, Marie-Luise. (1998). Video im Deutschunterricht.. Berlin: Langenscheidt.
  • Funk, Hermann-Koenig, Michael. (1991). Grammatik lehren und lernen. Berlin: Langenscheidt.
  • Heyd, Gertraude. (1991). Deutsch lehren.. Frankfrt a.M.: Diesterweg.
  • Zajícová, Pavla. (2002). Didaktik der Fremdsprache Deutsch. Einführung in die Didaktik des Deutschen als Fremdsprache. Ostrava.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy minor (NA24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní