Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vyučovací hodina: její struktura, typy vyučovacích hodin. Rozvoj jazykových dovedností. Cvičení podporující rozvoj jazykových dovedností. Společný Evropský referenční rámec pro jazyky. Evropské jazykové portfolio. Počítačově podporovaná výuka, nové trendy ve výuce. Problematika chyby v cizojazyčné výuce. Hodnocení a sebehodnocení. Analýza učebnic pro výuku německého jazyka. Webové stránky zaměřené na výuku německého jazyka.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: definovat pojmy jazyková dovednost, analyzovat a hodnotit jednotlivé didaktické koncepce s ohledem na výuku cizího jazyka, získat základních vědomostí o problematice chyby v cizojazyčné výuce, způsobech a metodách testování, získá schopnost kriticky analyzovat základní výukové standardy, vysvětlit zákonitosti a principy práce s Evropským jazykovým portfoliem, analyzovat základní učební materiály používané ve výuce německého jazyka na základních školách.
Student se orientuje v základní terminologii z oblasti didaktiky a metodiky cizího jazyka. Student je schopen na základě osvojených poznatků aktivně komunikovat, diskutovat a argumentovat k tématickým okruhům vymezeným seminářem. Aktivní přístup studentů k výuce. Plnění průběžně zadávaných úkolů.
|
Předpoklady
|
Aktivní znalost německého jazyka, schopnost komunikace a kreativního myšlení.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na přednáškách, zpracování a participace na dílčích úkolech. Průběžné plnění zadaných úkolů a participace na výuce. Vytvoření a odprezentování zadaného tématu/seminární práce před skupinou.
|
Doporučená literatura
|
-
Brandi, Marie-Luise. (1998). Video im Deutschunterricht.. Berlin: Langenscheidt.
-
Funk, Hermann-Koenig, Michael. (1991). Grammatik lehren und lernen. Berlin: Langenscheidt.
-
Heyd, Gertraude. (1991). Deutsch lehren.. Frankfrt a.M.: Diesterweg.
-
Zajícová, Pavla. (2002). Didaktik der Fremdsprache Deutsch. Einführung in die Didaktik des Deutschen als Fremdsprache. Ostrava.
|