Předmět: Lektorská praxe 2

« Zpět
Název předmětu Lektorská praxe 2
Kód předmětu KNJ/KLP2@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Hrdinová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Kurikulární dokumenty a regulativy školy. Frekventanti jazykových kurzů jako součást kolektivu skupiny. Klima skupiny/třídy, klima jazykové školy. Situace vznikající ve vyučování a jejich řešení. Profese učitele jako pomáhající profese. Specifické požadavky výuky němčiny v kontextu jazykové školy. Senioři a výuka cizích jazyků.

Studijní aktivity a metody výuky
Pozorování
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: popsat podobu regulativů, aktivitu a chování frekventantů jazykových kurzů, složení skupin konkrétní jazykové školy s ohledem na situaci v kontextu vzdělávání dospělých, prezentovat svůj názor na klima konkrétní školy, formulovat závěry, v nichž porovná svou představu o profesi učitele na jazykové škole s realitou denní školní praxe a zkušenostmi a názory pedagogů, prezentovat svůj názor na vhodnost použití různých postupů učitelem při řešení situací vzniklých ve vyučování němčiny.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta

Student během praxe vytváří vlastní portfolio. Jeho obsah tvoří úkoly a hodnocení tak, jak je uvedeno v Manuálu pro praxi a v kontextu s cíli předmětu. Student dále plní jednotlivé výstupy v návaznosti na předmět Diverzita pojetí a řízení školy. U studentů s ISP 20% účasti na výuce a dále úkoly dle požadavků vyučujících.
Doporučená literatura
  • HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I. (2010). Jaký jsem učitel. Praha: Portál.
  • KRUMM, H.-J.(ed.). (1986). Lernersprache: Thesen zum Erwerb einer Fremdsprache. München.
  • MUSILOVÁ, M. (2003). Případová studie jako součást pedagogické praxe.. Olomouc: VUP.
  • MUSILOVÁ, Marcela a Libuše PODLAHOVÁ. (2008). Manuál Praxe v edukačním procesu. Olomouc: PdF UP.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka pro základní školy (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní