Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Reálie německy mluvících zemí: základní informace o geografii, politickém systému, historii, školství, obyvatelstvu, hospodářství, dopravě, přírodě aj.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 7 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 18 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřený na didaktiku reálií německy mluvících zemí. Cílem semináře je kromě upevnění řečových dovedností a jazykových prostředků zprostředkování informací o Německu, Rakousku a Švýcarsku.
Student bude schopen prokázat znalosti z oblasti geografie, historie, školství a současného života německé, rakouské a švýcarské společnosti.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti z oblasti reálií německy mluvících zemí na úrovní středoškolského učiva. Schopnost komunikovat v německém jazyce.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test
Aktivní participace na výuce, prezentace zvoleného tématu v semináři. Pro studenty s ISP: Plnění úkolů jako pro studenty bez ISP + navíc vypracování seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
BEZA, S. (1998). Podrobné reálie německy mluvících zemí. . Havlíčkův Brod.
-
BROOK, S. (2005). Vídeň. Praha: Ikar.
-
DAVID, M. a kol. (1967). Illustrierte Geschichte Österreichs. Innsbruck: Pinguin-Verlag.
-
Homolková, B. (1997). Reálie německy mluvících zemí.. Plzeň: Fraus.
-
KOUŘIMSKÁ, M. a kol. Zur Geschichte und Kultur der deutschsprachigen Länder. . Praha: Scientia.
-
Vratišovský Karel. (2008). Landeskunde der deutschsprachigen Länder . Hradec Králové.
|