Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Jazyk a jazyková komunikace. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Evropské jazykové portfolio. Písně ve výuce cizího jazyka. Jazykové hry. Média ve výuce německého jazyka. Hodnocení, klasifikace a zásady testování v NJ na 1. stupni ZŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 2 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Rozvoj jazykových dovedností. Práce se slovní zásobou. Vztah jazykových prostředků a řečových dovedností. Průběžná práce s učebnicovými soubory pro 1. stupeň ZŠ, Evropským jazykovým portfoliem, slovníky. Principy tvorby vlastních výukových materiálů.
Student se orientuje v základní terminologii z oblasti didaktiky a metodiky cizího jazyka. Student je schopen na základě osvojených poznatků aktivně komunikovat, diskutovat a argumentovat k tématickým okruhům vymezeným seminářem.
|
Předpoklady
|
Aktivní znalost německého jazyka, schopnost komunikace a kreativního myšlení. Aktivní přístup studentů k výuce. Plnění průběžně zadávaných úkolů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test
Průběžné plnění zadaných úkolů a participace na výuce. Vytvoření vlastního projektu aplikovatelného ve výuce německého jazyka na ZŠ.
|
Doporučená literatura
|
-
Acherman, E. (1992). Mit Kindern Schule machen.. Zürich: Verlag Lehrerinnen und Lehrer.
-
Rampilon, U. (1996). Lerntechniken im Fremdsprachenunterricht.. München: Max Hueber Verlag.
-
Szagun, G. (1993). Sprachentwicklung beim Kind.. München: Beltz Verlag.
|