Předmět: Dějiny Německa v kurikulu sekundární školy

« Zpět
Název předmětu Dějiny Německa v kurikulu sekundární školy
Kód předmětu KNJ/KDE1@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Kubica Jan, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Sjednocení Německa v 19. století Vývoj Německa 1871-1918 Výmarská republika 1918-1933 Třetí říše 1933-1945 Německo po 2. světové válce (SRN, NDR) 1945-1949 Německo (SRN, NDR) 1949-1989 Znovusjednocení Německa a jeho vývoj po roce 1990

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Všechna témata by měli studentka/student být schopni vysvětlit v kontextu dějin středoevropského prostoru, který byl do roku 1918 pod vlivem mocností (Rakousko-Uhersko, Prusko a Rusko). Dále by studenti měli obsáhnout příčiny a důsledky dvou největších světových válečných konfliktů 20. století, následnou stabilizaci po roce 1945 v atmosféře vznikající studené války (vznik dvou německých států) až po další dějinotvornou změnu v Evropě v roce 1989 a rozpad Východního bloku. Každé téma bude studenty zpracováno ve formě referátů a prezentací, které budou následně předmětem diskuse v rámci výuky.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

80% účast ve výuce, aktivní účast v semináři vypracování referátu nebo prezentace požadavky pro ISP: 20% účast, průběžné plnění úkolů dle požadavků vyučujícího
Doporučená literatura
  • Eppelmann, Rainer. (2005). Das ganze Deutschland. Reportagen zur Einheit.. Berlin.
  • Koschmal, Walter. Nekula, Marek. (2001). Deutsche und Tschechen.. München.
  • Müller-Mertens, Eckhard. (1965). Deutsche Geschichte. Von den Anfängen bis 1945. Kleine Enzyklopädie. Leipzig.
  • Rovan, Joseph. (1998). Geschichte der Deutschen. Von ihren Ursprüngen bis heute.. München.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní