Předmět: Argumentace v němčině 3

« Zpět
Název předmětu Argumentace v němčině 3
Kód předmětu KNJ/KAR3@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Kolek Vít, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Jazykové argumentační prostředky v autentických textech. Prostředky persvazivní komunikace v autentických textech. Příprava řízené diskuse ve skupině. Moderace řízené diskuse.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Po absolvování disciplíny by studenti měli být schopni: - interpretovat a popsat v německém jazyce postupy argumentace a persvaze na úrovni ústní komunikace, a to při čtení německojazyčných autentických textů a se zřetelem na vlastní německojazyčnou reflexi těchto textů s rozpoznáním základních teoretických postupů v těchto textech - prakticky uplatňovat tyto zásady při čtení a poslechu německojazyčných textů jak ve spisovné němčině, tak u textů s prvky obecné mluvy a s prvky nářečí - podílet se ve skupině na řízené diskusi na zadané téma ze společenského či politického života v německy mluvících zemích

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
80 % účast na hodinách. Aktivní účast. Plnění průběžných úkolů. Zkouška. Požadavky pro ISP: 20 % účast na hodinách. Plnění průběžných úkolů. Zkouška.
Doporučená literatura
  • GEML, Richard a LAUER, Hermann. (2008). Marketing- und Verkaufslexikon. Stuttgart: Verlag Schäffer-Poeschel.
  • JANICH, Nina. (2001). Werbesprache. Ein Arbeitsbuch. Tübingen: Narr.
  • KOPPERSCHMIDT, Josef. (1973). Allgemeine Rhetorik, Einführung in die Theorie der Persuasiven Kommunikation. Stuttgart: Kohlhammer.
  • KOPPERSCHMIDT, Josef. (2005). Argumentationstheorie zur Einführung. 2. Auflage. Hamburg: Junius.
  • TOULMIN, Stephen. (1996). Der Gebrauch von Argumenten. Weinheim: Beltz Athenäum.
  • WOHLRAPP, Harald. (2008). Der Begriff des Arguments. Über die Beziehungen zwischen Wissen, Forschen, Glaube, Subjektivität und Vernunft. Würzburg: Königshausen u. Neumann.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní