Vyučující
|
-
Kolek Vít, Mgr. Ph.D.
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Jazykové argumentační prostředky v autentických textech. Prostředky persvazivní komunikace v autentických textech. Příprava řízené diskuse ve skupině. Moderace řízené diskuse.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování disciplíny by studenti měli být schopni: - interpretovat a popsat v německém jazyce postupy argumentace a persvaze na úrovni ústní komunikace, a to při čtení německojazyčných autentických textů a se zřetelem na vlastní německojazyčnou reflexi těchto textů s rozpoznáním základních teoretických postupů v těchto textech - prakticky uplatňovat tyto zásady při čtení a poslechu německojazyčných textů jak ve spisovné němčině, tak u textů s prvky obecné mluvy a s prvky nářečí - podílet se ve skupině na řízené diskusi na zadané téma ze společenského či politického života v německy mluvících zemích
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
80 % účast na hodinách. Aktivní účast. Plnění průběžných úkolů. Zkouška. Požadavky pro ISP: 20 % účast na hodinách. Plnění průběžných úkolů. Zkouška.
|
Doporučená literatura
|
-
GEML, Richard a LAUER, Hermann. (2008). Marketing- und Verkaufslexikon. Stuttgart: Verlag Schäffer-Poeschel.
-
JANICH, Nina. (2001). Werbesprache. Ein Arbeitsbuch. Tübingen: Narr.
-
KOPPERSCHMIDT, Josef. (1973). Allgemeine Rhetorik, Einführung in die Theorie der Persuasiven Kommunikation. Stuttgart: Kohlhammer.
-
KOPPERSCHMIDT, Josef. (2005). Argumentationstheorie zur Einführung. 2. Auflage. Hamburg: Junius.
-
TOULMIN, Stephen. (1996). Der Gebrauch von Argumenten. Weinheim: Beltz Athenäum.
-
WOHLRAPP, Harald. (2008). Der Begriff des Arguments. Über die Beziehungen zwischen Wissen, Forschen, Glaube, Subjektivität und Vernunft. Würzburg: Königshausen u. Neumann.
|