Vyučující
|
-
Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Teoretická část 1.MANAGEMENT, KULTURA: vymezení základních pojmů 2.PLÁNOVÁNÍ: charakter a význam plánování, základní prvky plánování, druhy plánů, analýza SWOT, stanovení cílů a priorit 3.ORGANIZOVÁNÍ: proces organizování, organizační struktura, systém OSCAR 4.VEDENÍ: základní pojmy, teorie motivace pracovního chování, styl vedení 5.KONTROLOVÁNÍ: základní kategorie kontrolního procesu, fáze kontrolního procesu, kontrolní procesy, zásady efektivní kontroly 6.STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ V UMĚNÍ I: rámec pro vypracování strategie, formulace poslání 7.STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ V UMĚNÍ II: znalost a analýza prostředí, vnitřní analýza 8.STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ V UMĚNÍ III: strategie 9.MARKETING I: marketingový výzkum, segmentace trhu, hlavní cílové skupiny a jejich potřeby, marketingový informační systém 10.MARKETING II: marketingová komunikace, logo a corporate identity, corporate design, public relations, marketingový mix, marketingový plán 11.MARKETING III: Možnosti a formy propagace 12.FUNDRAISING: zdroje, typy projektových žádostí, fundraisingový plán Praktická část: Uplatnění teoretických poznatků hudebního managementu v praxi v rámci plánování, organizace a realizace mezinárodného festivalu soudobé hudby MusicOlomouc. Předmět se zpravidla vyučuje bienálně, další plánovaná výuka: 2025-26.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je získání znalosti odborné terminologie oboru, orientace v základní problematice managementu a analýza současné situace v oblasti kultury. Na příkladech z hudební praxe představit pojmy a procesy z oblasti managementu, marketingu, autorského práva a možnosti financování kulturních institucí a projektů. Po absolvování předmětu budou studenti schopni adekvátně reagovat na standardní situace při realizaci akce, vytvářet potřebná manažerská řešení a prakticky se zapojovat do probíhajících mechanismů.
Osvojit si základní terminologii oboru, znát manažerské funkce, orientovat se ve struktuře a fungování kulturního života v České republice, znát základní pojmy a procesy marketingu a praktické aplikace autorského práva při organizování kulturních aktivit, znát možnosti financování kulturních projektů v České republice a typy projektových žádostí. Studenti získají praktickou zkušenost v průběhu realizace mezinárodního festivalu soudobé hudby MusicOlomouc - plánují, organizují a také řídí dílčí procesy, pro něž volí vhodnou propagaci a taktéž navrhují možnost získání finančních zdrojů.
|
Předpoklady
|
Od studenta se očekává aktivní postoj ke kulturnímu dění jak v jeho blízkém okolí, tak na tuzemské a mezinárodní scéně.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Seminární práce
- dostatečná, aktivní účast ve výuce (max. 3 absence) - seminární práce (vypracování strategického plánu kulturní instituce) - participace na realizaci Mezinárodního festivalu soudobé hudby "MusicOlomouc" - min. 70% úspěšnost v závěrečném testu (písemná zkouška)
|
Doporučená literatura
|
-
Byrnes, William J. (2003). Management and the Arts. Burlington.
-
Cimbálníková, Lenka. (2010). Základy managementu. Praha.
-
Hagoort, Griep. (2009). Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha.
-
Johnová, Radka. (2007). Marketing umění a kulturního dědictví. Praha.
-
Kaiser, Michael. (2010). Leading Roles: 50 Questions Every Arts Board Should Ask. Lebanon, NH, USA.
-
Kaiser, Michael. (2009). Strategické plánování v umění. Praktický průvodce. Praha.
-
Smolíková Marta. (2008). Management umění. Praha.
|