Předmět: Hudební management

« Zpět
Název předmětu Hudební management
Kód předmětu KMU/HMK
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1.MANAGEMENT, KULTURA: vymezení základních pojmů 2.PLÁNOVÁNÍ: charakter a význam plánování, základní prvky plánování, druhy plánů, analýza SWOT, stanovení cílů a priorit 3.ORGANIZOVÁNÍ: proces organizování, organizační struktura, systém OSCAR 4.VEDENÍ: základní pojmy, teorie motivace pracovního chování, styl vedení 5.KONTROLOVÁNÍ: základní kategorie kontrolního procesu, fáze kontrolního procesu, kontrolní procesy, zásady efektivní kontroly 6.STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ V HUDEBNÍM UMĚNÍ I: rámec pro vypracování strategie, formulace poslání 7.STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ V HUDEBNÍM UMĚNÍ II: znalost a analýza prostředí, vnitřní analýza, strategie 8.STRUKTURA A FUNGOVÁNÍ HUDEBNÍHO ŽIVOTA: média, hudební nakladatelství a vydavatelství, gramofonové společnosti, agentury, živé provozování hudby, hudební školství, místní a regionální kultura 9.MARKETING I: marketingový výzkum, segmentace trhu, hlavní cílové skupiny a jejich potřeby, marketingový informační systém 10.MARKETING II: marketingová komunikace, logo a corporate identity, corporate design, public relations, propagace, marketingový mix, marketingový plán 11.FUNDRAISING: zdroje, typy projektových žádostí, fundraisingový plán 12.AUTORSKÉ PRÁVO

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 30 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 14 hodin za semestr
Výstupy z učení
Uvést do základní odborné terminologie oboru, představit manažerské funkce, poskytnout přehled o struktuře a fungování hudebního života s důrazem na české prostředí. Na příkladech z hudební praxe představit pojmy a procesy z oblasti managementu, marketingu, autorského práva a možnosti financování kulturních institucí a projektů.
Osvojit si základní terminologii oboru, znát manažerské funkce, orientovat se ve struktuře a fungování hudebního života v České republice, znát základní pojmy a procesy marketingu a praktické aplikace autorského práva při organizování hudebních aktivit, znát možnosti financování hudebních projektů v České republice a typy projektových žádostí.
Předpoklady
Od studenta se očekává aktivní postoj k hudebnímu dění jak v jeho blízkém okolí, tak na tuzemské a mezinárodní scéně.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Seminární práce

- aktivní účast ve výuce - seminární práce (vypracování strategického plánu hudební instituce) - min. 70% úspěšnost v závěrečném testu (písemná zkouška)
Doporučená literatura
  • Allen, Paul. (2011). Artist Management for the Music Business. Burlington, MA, USA.
  • Bačuvčík, Radim. (2011). Marketing smyfonických orchestrů- Publikum a veřejnost moravských filharmonií. Zlín.
  • Cimbálníková, Lenka. (2010). Základy managementu. Olomouc.
  • Hagoort, Griep. (2009). Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha.
  • Johnová, Radka. (2007). Marketing umění a kulturního dědictví. Praha.
  • Kaiser, Michael. (2010). Leading Roles: 50 Questions Every Arts Board Should Ask. Lebanon, NH, USA.
  • Kaiser, Michael. (2009). Strategické plánování v umění. Praktický průvodce. Praha.
  • Smolíková, Marta. (2008). Management umění. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr