Vyučující
|
-
Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Management, kultura - vymezení základních pojmů 2. Plánování - charakter a význam plánování, základní prvky plánování, druhy plánů, analýza SWOT, stanovení cílů a priorit 3. Organizování - proces organizování, organizační struktura, systém OSCAR 4. Vedení - základní pojmy, teorie motivace pracovního chování, styl vedení 5. Kontrolování - základní kategorie kontrolního procesu, fáze kontrolního procesu, kontrolní procesy, zásady efektivní kontroly 6. Strategické plánování v hudebním umění - rámec pro vypracování strategie, formulace poslání, analýza prostředí, strategie 7. Struktura a fungování hudebního života I - média, hudební nakladatelství a vydavatelství, gramofonové společnosti, agentury 8. Struktura a fungování hudebního života II - živé provozování hudby, hudební školství, místní a regionální kultura 9. Marketing I - marketingový výzkum, segmentace trhu, hlavní cílové skupiny a jejich potřeby, marketingový informační systém 10. Marketing II - marketingová komunikace, logo a corporate identity, corporate design, public relations, propagace, marketingový mix, marketingový plán 11. Fundraising - zdroje, typy projektových žádostí, fundraisingový plán 12. Autorské právo
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Uvést do základní odborné terminologie oboru, představit manažerské funkce, poskytnout přehled o struktuře a fungování hudebního života s důrazem na české prostředí. Na příkladech z hudební praxe představit pojmy a procesy z oblasti managementu, marketingu, autorského práva a možnosti financování kulturních institucí a projektů.
- student zná základní pojmy a procesy z oblasti hudebního managementu, marketingu a autorského práva - student se orientuje ve struktuře a fungování hudebního života v České republice - student umí vypracovat marketingový plán pro projekt v oblasti hudebního umění - student umí vypracovat grantovou žádost v oblasti hudebního umění - student umí formulovat vizi, poslání a cíle různých typů hudebních institucí - student je schopen uvažovat o problematice managementu a řízení hudebních institucí v kontextu současného hudebního dění
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Před zahájením kontaktní výuky je student povinen prostudovat skriptum Lenky Cimbálníkové (2010) Základy managementu: studijní text pro distanční vzdělávání (viz soupis literatury), které mu poskytne přehled v oboru obecného managementu (prvních pěti tezí výuky). Student by se měl orientovat v současném hudebním dění. Své znalosti by měl doplnit četbou hudebních časopisů, např. Hudebních rozhledů, Harmonie, Opus musicum, A Tempo Revue, His Voice a podobně.
|
Doporučená literatura
|
-
Allen, Paul. (2011). Artist Management for the MusicBusiness, 2nd edition. Burlington, MA, USA.
-
Bačuvčík, Radim. (2011). Marketing smyfonických orchestrů- Publikum a veřejnost moravských filharmonií. Zlín.
-
Cimbálníková, Lenka. (2010). Základy managementu. Olomouc.
-
Hagoort, Griep. (2009). Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha.
-
Johnová, Radka. (2007). Marketing umění a kulturního dědictví. Praha.
-
Kaiser, Michael. (2010). Leading Roles: 50 Questions Every Arts Board Should Ask. Lebanon, NH, USA.
-
Kaiser, Michael. (2009). Strategické plánování v umění. Praktický průvodce. Praha.
-
Smolíková, Marta. (2008). Management umění. Praha.
-
Telec, Ivo. (2007). Přehled práva duševního vlastnictví (1). Lidskoprávní základy. Licenční smlouva. Brno.
|