Předmět: Pomůcky k rozvoji matematické gramotnosti

« Zpět
Název předmětu Pomůcky k rozvoji matematické gramotnosti
Kód předmětu KMT/XPRM@
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle předmětu: Studenti budou schopni: " vymezit základní typy pomůcek ve výuce matematiky pro podporu matematické gramotnosti; " představit pomůcky využívané v různých přístupech k výuce matematiky; " zdůvodnit klady a zápory využívání pomůcek pro žáky SVP a pro žáky nadané; " zdůvodnit klady a zápory využívání digitálních pomůcek ve výuce matematiky. Základní témata: " Pomůcky ve vyučování matematice. Vymezení, klasifikace. " Typy pomůcek dle různých přístupů k výuce matematiky (výuka orientovaná na budování schémat, Montessori pomůcky). " Vhodné zařazování pomůcek do hodiny dle matematického obsahu a dle fází vyučovací jednotky (motivační, procvičovací, hodnotící). " Matematické pomůcky pro práci se žáky SVP a pro práci se žáky nadanými. " Digitální pomůcky ve výuce matematiky. Software vhodný pro podporu výuky matematiky. " Práce s vybranými pomůckami.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • DIVÍŠEK, J. a kol. (1989). Didaktika matematiky pro učitelství 1. stupně ZŠ. 1. vyd.. Praha: SPN.
  • DOSTÁL, J. (2008). Učební pomůcky a zásada názornosti. Olomouc: Votobia.
  • GESCHWINDER, J. a kol. (1987). Metodika využití materiálních didaktických prostředků. Praha: SPN.
  • KALHOUS, Z. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.
  • MAESTRE, V. (2018). Počítání - Vyrobte si a používejte Montessori pomůcky. Svojtka.
  • NEUMAJER, O. (2008). Interaktivní tabule - vzdělávací trend i módní záležitost. Nový Jičín: KVIC. Infolisty, únor.
  • PRŮCHA, J. (1996). Alternativní školy.. Praha: Portál.
  • Rambousek, V. a kol. (1989). Technické výukové prostředky.. Praha:SPN.
  • RÝDL, K. (1999). Principy a pojmy pedagogiky Marie Montessori: učební pomůcka pro veřejnost. Praha : Public History.
  • SVOBODOVÁ, J. (1996). Alternativní školy. Brno: Paido.
  • ZELINKOVÁ, O. (1997). Pomoz mi, abych to dokázal: pedagogika Marie Montessoriové a její metody dnes. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC23) Kategorie: Matematické obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC24) Kategorie: Matematické obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC21) Kategorie: Matematické obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC22) Kategorie: Matematické obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC20) Kategorie: Matematické obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC20) Kategorie: Matematické obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC23) Kategorie: Matematické obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC22) Kategorie: Matematické obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC24) Kategorie: Matematické obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC21) Kategorie: Matematické obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní