Název předmětu | Vybrané partie diskrétní matematiky s ohledem na matematickou gramotnost |
---|---|
Kód předmětu | KMT/XODM@ |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle předmětu: Studenti budou schopni: " definovat základní pojmy kombinatoriky a teorie grafů; " představit aktivity a náměty na rozvoj kombinatorického myšlení žáků ZŠ; " řešit úlohy na různých úrovních vzdělávání vyžadující kombinatorickou dovednost; " aplikovat poznatky z kombinatoriky v pravděpodobnosti; " řešit vybrané logistické úlohy. Základní témata: Kombinatorický princip součtu a součinu. Kombinace, variace, permutace. Binomická věta a Pascalův trojúhelník. Vlastnosti faktoriálu a kombinačních čísel. Dirichletův princip. Princip inkluze a exkluze. Kombinatorická geometrie. Neorientované, orientované, ohodnocené grafy. Hledání minimální kostry. Jednotažky. Barvení grafu. Vytvořující funkce. Historie kombinatoriky. Kombinatorické myšlení v RVP. Rozvoj kombinatorického myšlení pro různé úrovně vzdělávání. Nástroje ke zvyšování úrovně kombinatorického myšlení: slovní úlohy, grafické úlohy, úlohy rekreační matematiky, hry. Význam diskrétní matematiky pro podporu všech tří složek matematické gramotnosti (situace a kontexty, kompetence, matematický obsah).
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC23) | Kategorie: Matematické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC24) | Kategorie: Matematické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC21) | Kategorie: Matematické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC22) | Kategorie: Matematické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC20) | Kategorie: Matematické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC20) | Kategorie: Matematické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC23) | Kategorie: Matematické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC22) | Kategorie: Matematické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC24) | Kategorie: Matematické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC21) | Kategorie: Matematické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |