Název předmětu | Matematická gramotnost v souvislostech |
---|---|
Kód předmětu | KMT/XMGS@ |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Základní témata: " Mezinárodní výzkumy PISA a TIMSS. Historie, vývoj, aktuální výsledky, rozdíly. " Matematická gramotnost. Vymezení pojmu v širších souvislostech. Složky matematické gramotnosti (situace a kontexty, matematický obsah, matematické kompetence). Matematická gramotnost v kurikulárních dokumentech. " Rozvoj matematické gramotnosti prostřednictvím vybraných matematických oborů (hladká optimalizace, nehladká optimalizace, algebraické struktury, lineární programování, teorie her, teorie čísel, konstrukční geometrie, kombinatorika, pravděpodobnost). Rozvoj matematické gramotnosti s využitím digitálních technologií. Metody a formy práce na rozvoj matematické gramotnosti ve výuce matematiky. " Úlohy na rozvoj matematické gramotnosti. Specifika. Matematický obsah. Výběr vhodných úloh dle věku žáků. Metody řešení. " Matematické modely reálných situací včetně jejich řešení. Cíle předmětu: Studenti budou schopni: " vymezit základní principy matematické gramotnosti (vývoj zkoumání, složky matematické gramotnosti); " komparovat přístupy k matematické gramotnosti v mezinárodních výzkumech PISA a TIMSS; " shrnout význam matematické gramotnosti ve vyučování matematice; " analyzovat současné tuzemské i zahraniční výzkumy v dané problematice. " řešit matematické modely reálných situací a ověřovat jejich platnost v reálném kontextu.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC24) | Kategorie: Matematické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC23) | Kategorie: Matematické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC22) | Kategorie: Matematické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC21) | Kategorie: Matematické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC23) | Kategorie: Matematické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC24) | Kategorie: Matematické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC20) | Kategorie: Matematické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC22) | Kategorie: Matematické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC20) | Kategorie: Matematické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC21) | Kategorie: Matematické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |