Název předmětu | Geometr. představivosti jako součást MG |
---|---|
Kód předmětu | KMT/XGPM@ |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle předmětu: Studenti budou schopni: " vymezit pojmy představivost, prostorová představivost, geometrická představivost; " geometrické obsahy v matematické gramotnosti; " definovat základní pojmy a vztahy analytické geometrie; " představit aktivity a náměty na rozvoj geometrické představivosti na ZŠ; " řešit úlohy na různých úrovních vyžadující geometrickou představivost; " řešit konstrukční úlohy a dělat euklidovské konstrukce; " využít program GeoGebra pro rozvoj matematické gramotnosti. Základní témata: " Představivost. Prostorová představivost. Geometrická představivost. " Metody na rozvoj geometrické představivosti na ZŠ. Pomůcky. Didaktické hry. Náměty. Modelování. ICT pomůcky. " Úlohy na rozvoj geometrické představivosti. Úlohy z kombinatorické geometrie. " Základy analytické geometrie. Vektorový prostor. Afinní prostor, vyšetřování vzájemné polohy jeho podprostorů. Euklidovská geometrie (kolmost podprostorů, vzdálenosti a odchylky podprostoru v n - rozměrném euklidovském prostoru). " Konstrukční úlohy. Euklidovské konstrukce. " Geometrie a topologie. " GeoGebra jako nástroj pro tvorbu vlastního didaktického materiálů.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC20) | Kategorie: Matematické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC23) | Kategorie: Matematické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC21) | Kategorie: Matematické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC24) | Kategorie: Matematické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC20) | Kategorie: Matematické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC22) | Kategorie: Matematické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC22) | Kategorie: Matematické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC24) | Kategorie: Matematické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC23) | Kategorie: Matematické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Matematická gramotnost ve vzdělávání (DC21) | Kategorie: Matematické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |