Vyučující
|
-
Wossala Jan, Mgr. Ph.D.
-
Vaněk Vladimír, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Disciplina Metody řešení matematických úloh má přispět ke kvalitní didaktické přípravě studentů. Cílem je poskytnout přehled řešení různých typů úloh . Práce s interaktivní tabulí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Pracovní činnosti (dílny)
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Řešení úloh metodou indukce, analogie, metodou tvoření hypotéz. Alternativní postupy při řešení jedné a téže úlohy - porovnávání postupů. Rozvíjení operability, kreativního myšlení a obratného zacházení s informacemi. Předmět byl inovován v rámci projektu "Studium k rozšíření odborné kvalifikace (§6 vyhlášky č.317/2005 Sb.)" , reg. č. CZ.1.07/1.3.00/19.0014.
Schopnost řešit úlohy z planimetrie (rovinné geometrie)a stereometrie (prostorové geometrie).
|
Předpoklady
|
Znalost geometrie v rozsahu střední školy, v rozsahu bakalářského studia matematiky se zaměřením na vzdělávání a magisterského studia učitelství matematiky pro základní školy.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Seminární práce
Student vypracuje a odevzdá 3 vyrýsované úlohy, Student získá 70% z celkového počtu bodů za písemné práce.
|
Doporučená literatura
|
-
HERMAN, J., KUČERA, R., ŠIMŠA, J. (2001). Metody řešení matematických úloh I. Brno.
-
HERMAN, J., KUČERA, R., ŠIMŠA, J. (1997). Metody řešení matematických úloh II. Brno.
-
KOPKA, J. (2004). Výzkumný přístup při výuce matematiky. . Ústí nad Labem.
-
ODVÁRKO, O., CALDA, E., ŠEDIVÝ, J., ŽIDEK, S. (1990). Metody řešení matematických úloh. Praha.
-
RIEČAN, B., BERO, P., SMIDA, J., ŠEDIVÝ,J. Matematika pro IV. Ročník gymnázií. . Praha.
|