Vyučující
|
-
Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
-
Uhlířová Martina, RNDr. Ph.D.
-
Wossala Jan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahová náplň předmětu je rozdělena do následujících oblastí: - Textový editor (MS Word) - vytváření textových dokumentů s důrazem na specifika tvorby dokumentů s matematickým obsahem (Editor rovnic, Math Type). - Tabulkový procesor (MS Excel) - základní orientace v programu, struktura programu (listy, sešity), základy práce s programem (syntaxe vkládání dat, formát buňky, adresování buněk, základní matematické výpočty, vkládání funkcí, tvorba grafu). - Multimediální prezentace (MS PowerPoint) - vytváření výukových prezentací v rozsahu učiva matematiky 1. stupně ZŠ, zakomponování multimediálních prvků do prezentací (vstupní, průběžné a výstupní animace, animované přechody snímků, pohyby objektů, ozvučení, automatické časování) - Programovací jazyk pro děti (Logo Imagine) - základy práce s objektově orientovaným programovacím jazykem (OOP), seznámení se základními příkazy, výpočty a vykreslováním objektů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Laborování
|
Výstupy z učení
|
Předmět má seznámit studenty s aktuálními možnostmi využití ICT v rámci výuky matematiky na 1. stupni ZŠ. Pozornost bude zaměřena na možnosti využití počítače jak pro podporu práce učitele, edukačního procesu, tak i pro samostatnou práci žáka. Studenti by měli získat příslušné kompetence k efektivnímu zapojení počítače do přípravy na výuku, zapojení počítače do výuky matematiky a také zapojení počítače do samostatné a domácí práce žáků primární školy.
Poznatky získané v předmětu VMICT jsou předpokladem pro úspěšné studium dalších předmětů zaměřených na matematické aplikace ICT v pedagogické praxi.
|
Předpoklady
|
Předpokladem úspěšného zvládnutí předmětu jsou základní uživatelské ICT kompetence.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Aktivní účast na cvičeních, 60% úspěšnost v průběžných testech, zpracování a odevzdání sem. práce.
|
Doporučená literatura
|
-
BLAHO, A., KALAŠ, I. (2006). Imagine Logo učebnice programování pro děti.. Praha.
-
BROŽ, M. (2008). Microsoft OFFICE 2007 podrobná uživatelská příručka.. Brno.
|