Předmět: Výuka matematiky s podporou ICT

« Zpět
Název předmětu Výuka matematiky s podporou ICT
Kód předmětu KMT/VMICT
Organizační forma výuky Seminář + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
  • Uhlířová Martina, RNDr. Ph.D.
  • Wossala Jan, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsahová náplň předmětu je rozdělena do následujících oblastí: - Textový editor (MS Word) - vytváření textových dokumentů s důrazem na specifika tvorby dokumentů s matematickým obsahem (Editor rovnic, Math Type). - Tabulkový procesor (MS Excel) - základní orientace v programu, struktura programu (listy, sešity), základy práce s programem (syntaxe vkládání dat, formát buňky, adresování buněk, základní matematické výpočty, vkládání funkcí, tvorba grafu). - Multimediální prezentace (MS PowerPoint) - vytváření výukových prezentací v rozsahu učiva matematiky 1. stupně ZŠ, zakomponování multimediálních prvků do prezentací (vstupní, průběžné a výstupní animace, animované přechody snímků, pohyby objektů, ozvučení, automatické časování) - Programovací jazyk pro děti (Logo Imagine) - základy práce s objektově orientovaným programovacím jazykem (OOP), seznámení se základními příkazy, výpočty a vykreslováním objektů.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Laborování
Výstupy z učení
Předmět má seznámit studenty s aktuálními možnostmi využití ICT v rámci výuky matematiky na 1. stupni ZŠ. Pozornost bude zaměřena na možnosti využití počítače jak pro podporu práce učitele, edukačního procesu, tak i pro samostatnou práci žáka. Studenti by měli získat příslušné kompetence k efektivnímu zapojení počítače do přípravy na výuku, zapojení počítače do výuky matematiky a také zapojení počítače do samostatné a domácí práce žáků primární školy.
Poznatky získané v předmětu VMICT jsou předpokladem pro úspěšné studium dalších předmětů zaměřených na matematické aplikace ICT v pedagogické praxi.
Předpoklady
Předpokladem úspěšného zvládnutí předmětu jsou základní uživatelské ICT kompetence.

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

Aktivní účast na cvičeních, 60% úspěšnost v průběžných testech, zpracování a odevzdání sem. práce.
Doporučená literatura
  • BLAHO, A., KALAŠ, I. (2006). Imagine Logo učebnice programování pro děti.. Praha.
  • BROŽ, M. (2008). Microsoft OFFICE 2007 podrobná uživatelská příručka.. Brno.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní