Vyučující
|
-
Vaško Jiří, Mgr.
-
Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
-
Uhlířová Martina, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výuková témata: Počítačem podporovaná výuka matematiky, Interaktivní tabule a její využití ve výuce matematiky, Interaktivní elektronické učebnice matematiky, Prezentace ve výuce matematiky, Matematické výukové programy, Internet jako datová a informační platforma, Ergonomické a psychologické aspekty edukační implementace multimédií.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 9 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je umožnit studentům osvojit si základní kompetence potřebné k edukační implementaci multimédií ve výuce primární matematiky. Pozornost bude zaměřena především na možnosti využití interaktivní tabule, tvorbu interaktivních prezentací, na oblast výukového software a oblast informačního potenciálu prostředí Internetu. Důraz bude kladen na podporu nových forem a metod výuky, na získávání, zpracování a prezentaci informací a dat žáky, na možnosti posílení vzájemných mezipředmětových vztahů v souladu s požadavky stanovenými RVP.
Absolvent předmětu získá způsobilost rozmanité edukační implementace multimédií v rámci primární matematiky.
|
Předpoklady
|
Předpokladem úspěšného zvládnutí předmětu je znalost ovládat a využívat matematický výukový software a schopnost získávat, zpracovávat a prezentovat informace peostřednictvím ICT. Předmět v učebním plánu navazuje na Didaktiku matematiky, doplňuje a rozvíjí poznatky z předmětu Výuka matematiky s podporou ICT.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Aktivní účast na seminářích, zpracování seminární práce na vybrané téma a její prezentace na seminářích.
|
Doporučená literatura
|
-
BRDIČKA, B. (2003). Role internetu ve vzdělávání. . Praha: Univerzita Karlova.
-
ČERNOCHOVÁ, M. (1998). Využití počítače při vyučování. . Praha: Portál.
-
KUBEŠ J., HOSNEDL J. (2010). Počítače ve vyučování přírodovědných předmětů. . Plzeň, Fraus.
-
NAVRÁTIL, P. (2001). Internet pro školy. . Praha: ComputerMedia.
-
SLAVÍK, J., NOVÁK, J. (1997). Počítač jako pomocník učitele. . Praha: Portál.
-
STŘEŠTÍK, J. (2004). Využití ICT ve výuce na 1. stupni ZŠ. . Praha: Armex.
-
ŽILKOVÁ, K. (2009). Školská matematika v prostředí IKT. Bratislava: Vydavateľstvo UK.
|